איתות טכני: "צלב המוות" החודשי מעיד - הדובים מגיעים

אלברט אדוארד, אסטרטג בסוסייטה ז'נרל טוען כי מדד ה-S&P 500 קרוב מאוד ליצור תבנית טכנית המכונה "צלב המוות" ■ בתבנית זו הממוצע הנע של ה-50 חודשים יורד וחותך את הממוצע הנע של ה-200 חודשים

לאחר שאמש קרן המטבע חתכה את תחזית הצמיחה העולמית, כעת בנק ההשקעות סוסייטה ז'נרל, מוסיף שמן למדורה וטוען כי השווקים בדרך לשוק דובי שיימשך בשנים הקרובות. הבנק מבסס את הערכתו על תבנית טכנית שנוצרה במדד ה-S&P 500 ומוכנה "צלב המוות".

תבנית "צלב המוות" נוצרת כאשר גרף המדד מראה כי הממוצע הנע של ה-50 חודשים האחרונים נופל מטה וחותך את הממוצע הנע של ה-200 חודשים האחרונים. במלים אחרות, כאשר הממוצע הנע של הטווח הארוך מטפס מעל הממוצע הנע של הטווח הקצר. נזכיר, ממוצע נע הוא נתון סטטיסטי המשקלל את מחירי הסגירה של המדד בתקופה נתונה. הדיעה הרווחת בקרב האנליסטים הטכנים היא שתבנית זו מעידה בדרך-כלל על תחילתו של שוק דובי וכי זהו רמז עבה שהגיע הזמן לצאת מהשווקים.

במזכר ששלח ללקוחות הבנק, אלברט אדוארד, אסטרטג ההשקעות של סוסייטה ז'נרל, המוכר יותר בשל תחזיותיו הפסימיות, כתב כי הפעם האחרונה שבה מדד ה-S&P 500 התקרב לתבנית "צלב המוות", הייתה ב-1978, אז השוק הדובי נמשך עד 1982. "יפן סבלה מצלב המוות ב-1988 והשוק הדובי היכה בה המשך 14 שנים", הוא מוסיף.

אדווארד טוען כי מעבר לצלב המוות, קיים איתות טכני דובי נוסף המופיע בדרך כלל לקראת מיתון. האנליסט הפסימי טוען כי הגרף החודשי העוקב אחר אופטימיות האנליסטים צנח בכ-40% לשפל שלא נראה מאז 2010.