אל-אריאן: יש מוכשרים ממני לתפקיד ראש ממשלת מצרים

(עדכון) - בעיתון הערבי אל-וטן נכתב אמש כי מועמדותו של מנכ"ל פימקו המצרי אל-אריאן נבדקת כאופציה לראשות הממשלה ■ אל-אריאן מכחיש: "אין לי מושג מאיפה הגיעה השמועה"

מנכ"ל פימקו, מוחמד אל-אריאן, דוחה את השמועות כי הוא עשוי להיות ראש הממשלה הבא של מצרים. אל-אריאן אמר היום (ג') ל-CNBC כי המשרה צריכה ללכת לאדם שחווה את ההפיכה במדינה בצורה קרובה יותר.

"אין לי מושג מאיפה הגיעה השמועה. לא נוצר איתי קשר באופן רשמי, ואני גם לא צופה שייצרו איתי קשר כזה", אמר אל-אריאן. "אם היו יוצרים איתי קשר, הייתי אומר שלא אהיה מועמד. יש הרבה אנשים מוכשרים יותר לתפקיד ממני. אני חושב שבשלב זה בהסטוריה של מצרים חשוב מאוד שהמועמדים יהיו אנשים שחיים במצרים ושחוו את ההפיכה בעצמם".

העיתון הערבי אל-וטן כתב אמש כי אחת האופציות שנבדקות לראשות ממשלת מנהיגת העולם הערבי הוא לא אחר ממנכ"ל פימקו - מוחמד אל-אריאן.

העיתון ציטט את אחמד אבו-ברכה, בכיר במפלגת החירות והצדק של האחים המוסלמים, שאמר כי מועמדותו של אל-אריאן נבדקת כאופציה. על פי הדברים, הכלכלן הבכיר הוא מועמד רציני למשרה, שאנליסטים רבים מאמינים כי צריכה להיות מאוישת על ידי אדם בעל עבר עסקי.

"זה יהיה סימן חיובי ביותר לדעתי, עבור עתיד כלכלי ורוד יותר למצרים", אמר ל-CNBC אנגוס בלייר, מייסד מוסד סינגט בקהיר. "יש לו כשרונות רבים שיעזרו לו להיות ראש ממשלה, ובכלל זה הרקע העסקי והנסיון שלו בניהול עסק גדול".

עם זאת, אל-אריאן בילה את מרבית חייו הבוגרים מחוץ למצרים, ואין זה ברור כיצד יגיבו הגופים הפוליטיים האחרים במדינה למינויו האפשרי. אל-אריאן הרבה להתבטא באשר לדרכה של מצרים לאחר ההפיכה.

לאחר שמובארק הודח מתפקידו בשנה שעברה, כתב אל-אריאן בפייננשל טיימס: "לאחר שעזבתי, לא האמנתי שיום אחד ארגיש כל כך גאה להיות מצרי". בחודש מאי כתב אל-אריאן בהאפינגטון פוסט כי "על המדינה לנוע בהחלטיות כדי להתמודד עם האתגרים הכלכליים שלה".