קרדיט סוויס קופצת 5%: פרסמה דוחות ומתכננת קיצוצים

רווחי הבנק ברבעון השני הסתכמו ב-788 מיליון פרנק שוויצרי לעומת 768 מיליון ברבעון הקודם ■ הבנק הודיע על תוכנית קיצוצים במטרה להרחיב את ההון העצמי

מאז תחילת מאי צללה מניית קרדיט סוויס בכ-30% לשפל של כ-5 שנים, והסבה לקבוצת אידיבי אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר (המחזיקה ב-2.48% ממניות הבנק) הפסדים בהיקף של כ-3 מיליארד שקל. כעת, דנקנר יכול לנשום קצת לרווחה, לאחר שהנהלת הבנק השוויצרי הודיעה כי בכוונתה לצאת בתוכנית הבראה שתכלול קיצוץ מאסיבי בהוצאות במטרה להגדיל את ההון העצמי שלה, בהתאם לדרישת הבנק המרכזי במדינה. הבנק פרסם גם את תוצאותיו (החלקיים) לרבעון השני מהם עולה כי חלה עלייה ברווחיו.

כאמור, לפני כחודש, פנה הבנק המרכזי בשוויץ לקרדיט סוויס בדרישה לחזק את הונו העצמי, על-מנת להיות מוכן להחרפה במשבר החובות האירופאי. בדוח היציבות הפיננסית השנתי של הבנק המרכזי, נכתב כי "בהינתן נקודת הפתיחה הנמוכה וסיכוני הסביבה של קרדיט סוויס, חיוני עבורו להרחיב את בסיס ההון בשנה הנוכחית". עוד הוסיף הבנק, כי הרחבת ההון יכולה להיות מושגת באמצעות עצירת חלוקת דיבידנדים או הנפקת מניות נוספות.

לכן, הבנק הנחשב לגדול בשוויץ, החליט להגדיל את את יעד החיסכון בהוצאות במיליארד פרנק שוויצרי לרמה של 3 מיליארד פרנק, זאת לעומת יעד החיסכון הקודם שעמד על 2 מיליארד פרנק, כך לפי הצהרה שפרסמה היום (ד') הנהלת הבנק.

"הבנק מתכנן לנקוט בפעולות שיגידילו את ההון הצעמי שלו ב-8.7 מיליארד פרנק שוויצרי", לשון ההודעה שפרסם קרדיט סוויס, כאש צעדים נוספים שמתכנן הבנק, אותם הוא אינו פרט בשלב זה, עשויים להגדיל את הונו בעוד 6.6 מיליארד פרנק. "הצעדים עליהם הכרזנו היום צריכים להסיר את הכל הספקות שהעלה הבנק המרכזי", אמר בראדי דוגן, מנכ"ל הבנק.

בתוך כך, נציין כי הבנק פרסם את דוחותיו (באופן חלקי) הכספיים ורשם רווח נקי של 788 מיליון פרנק שוויצרי ברבעון השני, לעומת רווחנקי של 768 מיליון פרנק ברבעון המקביל אשתקד.