סקר חדש בארה"ב: מיט רומני מוביל על ברק אובמה

סקר של CBS ו"ניו-יורק טיימס" מצביע על 47% תמיכה ברומני, לעומת 46% באובמה

האם אובמה מתחיל לאבד מצביעים בגלל המצב הכלכלי? סקר חדש שפורסם לפנות בוקר בארצות-הברית, ונערך על-ידי ערוץ הטליוויזיה CBS והעיתון "ניו-יורק טיימס" בקרב מצביעים רשומים, נותן יתרון קל עבור המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות-הברית, מיט רומני, על פני הנשיא המכהן ברק אובמה. הסקר הראה על 47% תמיכה ברומני, לעומת 46% לאובמה.

לכאורה מדובר בשוויון ובמרוץ צמוד בין שני המועמדים, אך המספרים שמאחורי המספרים הללו הם שאמורים להדאיג את אובמה ואת המפלגה הדמוקרטית. רק 28% מהדמוקרטים ענו שהם מתלהבים יותר להצביע בבחירות הקרובות מאשר בבחירות של 2008. לעומת זאת, 49% בקרב הרפובליקנים מתלהבים להצביע בבחירות הקרובות מאשר בבחירות הקודמות.

הנושא השני שאמור להדאיג את אובמה הינו העלייה המתמשכת בתפיסה לפיה לאובמה יש חלק, אפילו קטן, במצב הכלכלי אליו נקלעה ארצות-הברית. 64% מהנשאלים ענו שלאובמה מגיע חלק מהאשמה, אפילו אם היא לא גדולה, בנוגע למצב הכלכלי של המדינה, וזאת לעומת 52% שחשבו כך בחודש יוני.

למרות זאת, חלק גדול מהאמריקאים, כולל נתח לא מבוטל של רפובליקנים, עדיין מטילים את רוב האשמה למצבה הכלכלי של ארצות-הברית על הנשיא הקודם ג'ורג' וו. בוש למרות שעברו כבר כ-3 וחצי שנים מאז שעזב את הבית הלבן. מאז ועד היום כמעט לא חלה ירידה במידת האשמה שמטילים האזרחים על בוש בנושא הזה, אולם חלה עלייה גם במידת האשמה שמוטלת על אובמה.

הנושא השלישי והמדאיג ביותר עבור אובמה, שכן הוא הנושא המרכזי במערכת הבחירות הנוכחית, הוא נושא שוק העבודה. 46% מהנשאלים ענו שהמדיניות הכלכלית של אובמה לא תעזור בשיפור המצב, בעוד ש-34% מעריך שאם תינתן לאובמה הזדמנות שנייה הוא יוכל להביא לשיפור בכלכלה.

בסיכום כללי בנושא שוק העבודה והכלכלה, רומני מוביל ברוב של 49% מול 41% לאובמה בקרב האזרחים שחושבים שהניסיון של רומני בנושאים הללו יותר גדול משל אובמה. הנשיא האמרקאי יכול להתנחם בעובדה שבקרב מעמד הביניים הוא עדיין מוביל.