מחקר: "המותג האולימפי" שווה 47.6 מיליארד דולר

חברת Brand Finance מעריכה כי המותג של המשחקים האולימפיים הוא השני בגודלו בעולם, אחרי זה של חברת הטכנולוגיה אפל

רגע לפני פתיחת משחקי לונדון 2012, השווי של מותג האולימפיאדה ממריא ל-47.6 מיליארד דולר, קפיצה של 87% לעומת השווי שלו לפני משחקי בייג'ין 2008. כך מעריכה חברת חקר השוק הבינלאומית Brand Finance.

על-פי המחקר, המותג האולימפי הוא השני בגודלו בעולם, אחרי זה של חברת הטכנולוגיה אפל (עם שווי מותג מוערך של 70.6 מיליארד דולר).

דייויד היי, מנכ"ל Brand Finance, הסביר מה עומד מאחורי הערכת שווי המותג האולימפי: "מחזור ההכנסות הארבע-שנתי הנוכחי של הוועד האולימפי הבינלאומי עומד על 5.1 מיליארד דולר, עלייה של 38%, ומתוך סכום זה, 4.6 מיליארד מושקעים ביוזמות לפיתוח הספורט העולמי. בנוסף, המשחקים האולימפיים בלונדון אמורים להזניק את כלכלת בריטניה בכ-25 מיליארד דולר".

המותג האולימפי שווה, לפי Brand Finance, יותר מכל הספונסרים המרכזיים של לונדון 2012 יחד - כולל חברות כמו קוקה קולה וסמסונג.