הערכות: פעולות של שחקן מעו"ף הורידו המניות

דרמה בבורסה בת"א היום: לפי הערכות בשוק ההון, לשחקן המעו"ף יש פוזיציה גדולה בפקיעה והוא מכר כמות גדולה של מניות כדי למנוע מהמעו"ף לעלות מעל 1,100 נק' ■ המדד עלה ב-2.1% בהובלת מלאנוקס שזינקה בכ-48%

על פניו, לא היה אמור להיות שום דבר מעניין במיוחד ביום המסחר האחרון לשבוע זה. אולם מתחת לפני השטח, התחוללה היום דרמה לא קטנה בבורסה בתל אביב. מניית מלאנוקס , שפרסמה במהלך הלילה דוחות טובים, זינקה ב-47.5% אך מלבדה כמעט כל מניות מדד המעו"ף (למעט איזיצ'יפ וגזית גלוב ) ירדו בשיעור של עד 3.6%. סך הכול עלה המעו"ף היום ב-2.1% במחזור של 1.9 מיליארד שקל - כמעט כפול מזה שנרשם בימים האחרונים.

בשוק ההון העריכו כי העובדה שכל מניות המעו"ף מלבד מלאנוקס ירדו נעוצה במעורבות גדולה של שחקן מעו"ף, שהתכונן לקראת פקיעת האופציות על המדד בשבוע הבא. הערכות הן כי לאותו שחקן יש פוזיציה גדולה בפקיעה, שאם המעו"ף בה יעלה מעל רף מסוים (כנראה 1,100 נקודות) הוא עלול להפסיד כסף רב. על מנת לשמור את המדד מתחת לרף זה, הוא מכר מניות רבות במעו"ף ומיתן בכך את עליית המדד היום.

לאור חלקה היחסי של מלאנוקס במעו"ף, העומד על 9.7%, היא לבדה הייתה אמורה לתרום עלייה של 3% למדד כולו. יחד עם העובדות כי אתמול נחתם המסחר בוול-סטריט בעליות והחוזים העתידיים היום הצביעו על עליות שם, היינו מצפים כי המדד יעלה בלא פחות מ-4%, אולם כאמור הוא הוסיף רק 2.1% לערכו. בנטרול העליות של מלאנוקס אמור היה המדד לרדת ב-1%.

גורם בכיר באחד מחדרי המסחר אמר היום ל"גלובס" כי, "משיחות שערכנו עם גורמים בשוק, כולל כל המוסדיים הגדולים, הבנו כי מדובר בשחקן נוסטרו שפועל במעו"ף. המוסדיים מצידם היו בעמדה שעם ירידות שערים כאלה כמעט כל מניות המעו"ף מהוות הזדמנות קנייה". לפיכך העריך אותו גורם כי המוסדיים יפעלו וירכשו מניות בהמשך היום או בימים הקרובים.