שוב שיא חדש בצריכת החשמל היום: 11,920 מגה-וואט

בימים הקרובים צפוי מזג-אוויר נוח באופן יחסי, כך שצפויה גם ירידה חדה בצריכת החשמל - עד לגל החום הבא

שוב שיא חדש בצריכה החשמל. חברת החשמל דיווחה היום (ה') כי היום ב-14:10 הגיעה הצריכה לכ-11,920 מגה-וואט בשעת השיא. נזכיר כי אתמול (ד') נשבר השיא הקודם, והצריכה הגיעה ל-11,680 מגה-וואט.

סך-כל יכולת הייצור היום עמדה על 12,500 מגה-וואט. הרזרבה בשעת השיא הייתה כ-580 מגוואט .

מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן, הודה לציבור על ההיענות הרבה ותרומתו המשמעותית להורדה בביקושי החשמל בשעות השיא ושיתוף-הפעולה לפניות החברה: "אחרי מספר ימים קשים, לציבור מגיע צל"ש על כך שחסך למשק החשמל אתמול והיום כאמור כ- 300-350 מגה-וואט מידי יום. מדיניות השקיפות והפתיחות כלפי הציבור באמצעות התקשורת והרשתות החברתיות בדגש על דף הפייסבוק שלנו הוכיחה את עצמה. מעתה נתרגם את ההודעות שלנו לתקשורת ובפייסבוק לערבית, רוסית ואנגלית, כך שנשתף את כלל הציבור. הקיץ לא הסתיים ואני קורא לציבור להמשיך ולשתף עימנו פעולה".

הבוקר דיווחנו כי סכנת הפסקות החשמל המאולצות חלפה, לפחות באופן זמני. חברת החשמל הודיעה אמש על הפעלתה מחדש של יחידה 5 בתחנת הכוח אורות רבין בחדרה. יחידה 5, המספקת כ-5% מיכולת ייצור החשמל של המשק, הושבתה מפעילות למשך 6 ימים בעיצומו של משבר החשמל עקב חור זעיר שהתגלה במשחן, או מערכת הצינורות שאחראית לייצור הקיטור בתחנה. התקלה שכמעט הכניסה את משק החשמל למצב אדום לראשונה מאז 2006, נגרמה ככל הנראה עקב רשלנות.

נציין כי בימים הקרובים צפוי מזג אוויר נוח באופן יחסי כך שצפויה גם ירידה חדה בצריכת החשמל, עד לגל החום הבא.