גוגל: עלייה של 35% בהכנסות, אך פיספסה בשורת הרווח

הכנסותיה של ענקית האינטרנט הסתכמו ב-12.2 מיליארד דולר ■ הרווח המתואם של החברה הסתכם בכ-3.3 מיליארד דולר או 10.1 דולר למניה ■ קונצנזוס האנליסטים הצביע על רווח של 10.04 ד' למניה על הכנסות של 8.41 מ' ד'

ענקית החיפוש גוגל פרסמה הערב (ה') לאחר סיום המסחר בוול סטריט את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2012, במסגרתם דיווחה על רווח נקי של כ-8.42 דולר למניה (על בסיס non-GAAP) והכנסות של 12.2 מיליארד דולר, קרי גידול של 35.1% בהכנסות, שככל הנראה נבעו מרכישתה של מוטורולה מוביליטי.

כאמור, בשורה התחתונה דיווחה ענקית האינטרנט על רווח נקי של 2.79 מיליארד דולר, או 8.42 דולרים למניה, בהשוואה ל-2.51 מיליארד דולר או 7.68 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם של החברה הסתכם בכ-3.3 מיליארד דולר או 10.1 דולר למניה, כאשר ההכנסות הנקיות (ללא הכנסות של מוטורולה מוביליטי) הסתכמו ב-8.36 מיליארד דולר.

קונצנזוס האנליסטים של תומפסון-רויטרס, הצביע על רווח נקי של 10.04 דולר למניה על הכנסות של 8.41 מיליארד דולר, כאשר רבים מהאנליסטים מציינים כי הסיבה המרכזית לגידול המשמעותי בהכנסות החברה נעוצה בעובדה שזהו הרבעון הראשון שבו היא מפרסמת תוצאות המאוחדות עם הכנסותיה של מוטורולה מוביליטי - חטיבת הסלולר של מוטורולה, אותה רכשה גוגל תמורת 12.5 מיליארד דולר לפני כחודשיים.

נזכיר, ברבעון הקודם גוגל אומנם היכתה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח אך לא הצליחה לעקוף את התחזיות גם בשורת ההכנסות. באותו רבעון הכריזה ענקית החיפוש על הנפקת מניות חדשות של החברה שלא כוללים זכות הצבעה.

"הדוח של גוגל היה יציב למדי", אומר קרי רייס, אנליסט בחברת נדהאם. "אם כי זיהינו בכל סקטור הטכנולוגיה סנטימנט שלילי", הוא מוסיף.

כאשר מעמיקים בנתונים שפרסמה גוגל, ניתן לגלות סימנים מדאיגים העשויים להצביע על סנטימנט שלילי שאופף אותה. כך למשל, חלה ירידה של 16% ברווח שרושמת החברה מכל כניסה למודעות הפרסום המוצגות במנוע החיפוש שלה, זאת למרות העובדה שחלה עלייה של 42% במספר הכניסות למודעות אלה.

היעד הבא: שליטה בשוק הפרסום הסלולרי

לפי נתונים שפרסמה חברת Gartner, האנדרואיד, מערכת ההפעלה שגוגל מספקת לטלפונים הסלולרים, עדיין שולטת בשוק הסמארטפונים עם נתח שוק של כ-56%, לעומת נתח שוק של כ-23% לחברת אפל.

אולם, גוגל אינה מסתפקת רק במערכת ההפעלה ועושה שימוש בסמארטפונים כדי להניע את מערכת הפרסום הסלולרי שלה - אחד ממנועי הצמיחה העתידיים של החברה. במערכת זו הצרכנים נחשפים למודעות פרסום בכל פעם שהם מחפשים אפליקציות או עושים שימוש במנוע החיפוש של החברה.