סאגת טאו: בן דב מוכן לאשרר את התחייבויותיו בתנאים

בן-דב מתנה את האשרור בכך שמחזיקי אגרות החוב מסדרות ב' ו-ג' יאשרו את מחוייבותם להסכם העקרונות ומילוי ההתחייבויות שלהם על פיו, והיא תהיה בתוקף עד ל-45 ימים ממועד קבלת האישור של בעלי האג"ח או עד לחתימת הסדר מפורט

אילן בן-דב, בעל השליטה בחברת טאו, מוכן עקרונית לאשרר את התחייבויותיו בהתאם להסכם העקרונות מול בעלי האג"ח של החברה, אולם תחת תנאים מסויימים.

בן-דב מתנה את האשרור בכך שמחזיקי אגרות החוב מסדרות ב' ו-ג' יאשרו את מחוייבותם להסכם העקרונות ומילוי ההתחייבויות שלהם על פיו, והיא תהיה בתוקף עד ל-45 ימים ממועד קבלת האישור של בעלי האג"ח או עד לחתימת הסדר מפורט בין החברה, מחזיקי האג"ח ובעלי המניות של טאו באופו שיהיה מקובל עליו, לפי המוקדם.

בנוסף, ההסדר המפורט יגלם וימצה את כל ההתחייבויות של בן דב כלפי החברה ובעלי האג"ח. תוקף ההסכמה מותנה בקיום כל התנאים המתלים שנקבעו בהסכם העקרונות והסדר חובות של טאו מול יתר הנושים המובטחים.

בתחילת החודש האריך בית המשפט את צו הקפאת ההליכים לחברת טאו עד לתאריך 24 ביולי. עוד הודיע בית המשפט כי בהתחשב בתקופה הקצרה של ההקפאה, הבנקים וכל נושה אחר ייאלצו לפנות לבית המשפט אם ירצו לממש ביטחונות שהעמידה החברה.

בבקשה שהגישה טאו ‏להקפאת הליכים נכתב כי "מסיבות שונות, ועל סף ניסוחו המפורט של ההסדר ואישורו, נראה כי בעל השליטה נסוג מעיקרי התחייבויותיו על-פי מתווה עקרוני להסדר. כתוצאה מהודעתו, החליטו מחזיקי האג"ח של טאו ונושים אחרים שלה להעמיד את כל החוב של החברה כלפיהם לפירעון מיידי".