עוזרים פרלמנטרים: "הפרסומים על העלאת שכרינו מטעים"

עוזרו הפרלמנטרי של ח"כ אבי דיכטר, אורן לביא, החל לגבש באחרונה הצעת חוק שתעגן את זכויותיהם של חבריו ושלו ובהן שכרם ■ במכתב גלוי שפירסם הערב ובשיחה עם "גלובס" טוען לביא כי הפרסומים השונים אינם נכונים

העוזרים הפרלמנטרים יוצאים למלחמה על שכרם: עוזרו הפרלמנטרי של ח"כ אבי דיכטר, אורן לביא, החל לגבש באחרונה הצעת חוק שתעגן את זכויותיהם של חבריו ושלו ובהן שכרם. בעוד חברי הכנסת נהנים משכר גבוה ותנאים נלווים, נאלצים מרבית העוזרים הפרלמנטרים לעבוד כמעט שבעה ימים בשבוע מסביב לשעון ולממן בעצמם את הוצאות הדלק והנסיעות לירושלים.

היוזמה לעגן את זכויותיהם כלל לא הונחה על שולחן הכנסת וטעונה אישורים נוספים לפני הנחתה. גם אם תוגש ההצעה, יעברו חודשים ארוכים, אם בכלל, עד שתאושר. לנוכח אי הוודאות הפוליטית והאפשרות להקדמת הבחירות, ספק אם בכלל ההצעה תעבור את מסלול החקיקה.

במכתב גלוי שפירסם הערב, כותב אורן לביא, יוזם ההצעה: "לאחר שכל הניסיונות להסדיר את מעמדנו עלו בתוהו, התאחדנו יחד כולנו למען הסדרת העניין. הפרסומים כאילו מעלים את שכרינו ל-16 אלף שקל גרמו לנו עוול רב ניסיון שלנו לזכות במעמד מוסדר וזכויות סוציאליות בסיסיות. חלקנו הורים לילדים (אני לשניים), בעלי תואר אקדמי (אני עם תואר שני), עם ותק לא מבוטל (שש וחצי שנים עם אבי דיכטר) ומביאים הביתה נטו 5,500 שקל בחודש. הפרסומים גורמים לנו עוול, אנחנו אנשים שבסה"כ רוצים לפרנס את משפחתם וילדיהם הקטנים בכבוד. כל פרסום מטעה מהווה פגיעה באוכל של הילדים שלנו !!! לא ביקשנו רכבים צמודים ולא כרטיסים לחו״ל !!! בנוסף, גם המספרים שפורסמו הם שקריים !!!".

בשיחה עם "גלובס" זעם לביא על גורמים שונים בכנסת שמנסים לטרפד את היוזמה שעדיין לא בשלה. "זה לא שביקשתי לנסוע עם אשתי לחו"ל על חשבון הכנסת. בסך הכל אנחנו מבקשים להסדיר את המעמד שלנו. אנחנו אפילו לא עובדי קבלן. הכנסת, שאמורה לשמור על החוקים נוהגת בנו כאילו אנחנו עובדים זרים. מה ביקשנו? טיסות לחו"ל? חבל שבכנסת לא מוצאים לנכון לתמוך בחברה צעירים שתורמים למדינה".