עזריאלי רוכשת ממבני תעשיה מרכז מסחרי בכ-339 מ' ש'

הפאוור סנטר "One Plaza" בבאר-שבע כולל שטח להשכרה של כ-23,500 מ"ר ותוספת שטח להשכרה של כ-4,000 מ"ר שהושכר לשוכרים שונים וייבנה ע"י מבני תעשיה

קבוצת עזריאלי ומבני תעשיה דיווחו הבוקר (ג') כי חתמו על הסכם, לפיו תרכוש עזריאלי את כל הזכויות במרכז המסחרי הפתוח (פאוור סנטר) הידוע בשם "One Plaza" בבאר-שבע.

הנכס כולל שטח להשכרה של כ-23,500 מ"ר וכן תוספת שטח להשכרה של כ-4,000 מ"ר, אשר הושכר לשוכרים שונים וייבנה על-ידי מבני תעשיה. כמו כן, קיימות זכויות בניה נוספות בהיקף של כ-2,760 מ"ר.

המרכז ממוקם בדרך חברון ביציאה הצפונית מהעיר באר-שבע. נכון להיום, המרכז נמצא בתפוסה בשיעור של כ-98% ומאכלס כ-70 שוכרים, להם הסכמי שכירות, מרביתם לתקופה של 5 שנים. בתמורה לרכישת המרכז המסחרי תשלם קבוצת עזריאלי סך כולל של כ-339.5 מיליון שקל.

עוד הוסכם כי עזריאלי תשלם 38 מיליון שקל, בין היתר, עבור תוספות שטחים להשכרה שבנייתה תושלם על-ידי מבני תעשיה בתוך כשנה וחצי מהיום, ובקשר עם זכויות קבלת היתר בניה על-ידי החברה ביחס לכ-760 מ"ר.

מבני תעשיה צפויה לרשום בגין המכירה רווח (ברוטו לפני הוצאות מכירה ולפני השפעות מס) של כ-37 מיליון שקל.

להערכת קבוצת עזריאלי, ה- NOI השנתי החזוי לגבי כל השטח המסחרי המניב במועד השלמת העסקה, יעמוד על כ-27 מיליון שקל, ולאחר השלמת השטחים הנוספים על כ-30 מיליון שקל, המשקפים תשואה של כ-8%.

מדובר ברכישה ראשונה של מרכז מסחרי פתוח (פאוור סנטר) על-ידי הקבוצה, שבבעלותה 13 קניונים ברחבי הארץ. עזריאלי מחזיקה גם בקניון הנגב בבאר-שבע, הפעיל משנת 1989, וכולל שטח מסחרי של כ- 23,000 מ"ר ומבנה משרדים בשטח של 8,200 מ"ר.

שלמה שרף, מנכ"ל קבוצת עזריאלי אמר היום: "אנו מאמינים כי הגידול הצפוי באוכלוסיית הנגב, בין היתר בשל מעבר קריית ההדרכה של צה"ל (עיר הבה"דים), בשילוב יכולות הניהול והניסיון של הקבוצה בתחום מרכזי הקניות, יתרמו למימוש הפוטנציאל הרב הטמון בהשקעה זו".

משה מורג, מנכ"ל מבני תעשייה מסר היום: "המכירה היא חלק מאסטרטגיית החברה לממש נכסים אשר הבשילו והושבחו לצורך מחזור חובות והמשך צמיחה. אנו נמשיך לנצל הזדמנויות למכירת נכסים, תוך התמקדות בעיקר בנכסינו בחו"ל. התזרים הפנוי לחברה מהמכירה צפוי לעמוד על כ-250 מיליון שקל".

השלמת העסקה מותנה באישור הממונה על ההגבלים העסקיים.