הרשות השנייה מאיימת: לא נכיר ב"משפחה חורגת" כסוגה עילית

האיום מצד הרשות השנייה מגיע לאחר שהתוכנית של רשת בהנחיית אלון גל ביצעה שורה של הפרות בתחום התוכן השיווקי והתעלמה מסנקציות הרגולטור

הרשות השנייה מאיימת באופן תקדימי לא להכיר בתוכנית "משפחה חורגת" כסוגה עילית, לאור שורה של הפרות בוטות והתעלמות מסנקציות הרגולטור.

ברשות הודיעו לזכיינית ערוץ 2 רשת כי נפתח הליך הפרה נוסף לתוכנית "משפחה חורגת" של אלון גל על תוכן שיווקי, ובכוונתה לערוך שימוע שבמסגרתו תיבחן האפשרות שהתוכנית לא תוכר כסוגה עילית.

הודעה חריפה זו מגיעה לאחר שבעונה זו הרשות השנייה כבר קבעה פעמיים כי "משפחה חורגת" מפירה את החוק, ונטלה מהזכיינית רשת 12 דקות פרסום ששוות למאות אלפי שקלים. כעת צפויה רשת לנטילה של דקות פרסום נוספות.

בתוכנית הקודמת ששודרה בשבוע שעבר עלה חשש לפרסומת אסורה למותגים טמבור ובזק.

במהלך התוכנית, שהינה תוכנית ייעוץ שאמורה לסייע לאנשים לשפר את מצב משפחתם, הוצג אייטם שצולם ב"בית טמבור" של מותג הצבע, ובו נציגת החברה לימדה את אחת המשתתפות בפרק את יסודות השימוש בצבע, קורס אליו נשלחה בהוראה של גל.

האייטם כלל תמונות תקריב של שם החברה, ועל אריזות הצבע המזוהות עם המותג. המשתתפת אף קיבלה במתנה פחית צבע בתום ההדרכה. במהלך האייטם אף ניתנה סקירה בדבר האפשרויות הקיימות לשיפוץ באמצעות טמבור.

גם בתוכנית זו, כמו בקודמות, גל המליץ למשפחה בתוכנית לשוחח בטלפון מהבית.

מ"מ סמנכ"ל הטלוויזיה ברשות, יהודית לויט, כתבה לרשת כי "שילובן החוזר במספר תוכניות של 'משפחה חורגת' של חברות בזק וטמבור בתוכן, והחשיפה המוענקת לשירותי החברות הנ"ל בכל פרק, מחזק את הרושם של שיתוף-פעולה של חברות אלו עם הפקת התוכנית, וזאת בניגוד לכללי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו".

הרשות דרשה מהזכיין להוריד לאלתר מהתוכנית הבאות כל אזכור של החברות מהתוכניות שטרם שודרו.

מנכ"לית הרשות השנייה, אילת מצגר, אמרה כי "לא יעלה על הדעת שזכיין יפר את הכללים בנושאי אתיקה פעם אחר פעם, באותה תוכנית ובאותה עונה, וזאת חרף התראות חוזרות ונשנות מצד הרשות ולמרות הסנקציות שהוטלו על התוכנית. הרשות תקפיד בנושא זה ותטפל בו במלוא החומרה".

מרשת נמסר בתגובה: "רשת כמו תמיד פועלת לפי כללי הרשות השנייה".