רוכברגר: אחסום הגבול בין הרצליה לרמה"ש; גרמן: תרגיע

ויכוח חריף בין ראשי עיריות הרצליה ורמת השרון בעניין תוכנית פינוי-בינוי ברמה"ש, על גבול הרצליה ■ במוקד הוויכוח: האם לאשר תוספת בנייה של 38 דירות במסגרת התוכנית?

"קרב" בין ראש עיריית הרצליה יעל גרמן לבין ראש עיריית רמת השרון איציק רוכברגר, בנוגע לתוכנית פינוי-בינוי ברמת השרון, קרוב לגבול עם הרצליה. מדובר בתוכנית לפנות 24 בתים פרטיים הקיימים היום ולבנות במקומם 142 יח"ד, אולם רוכברגר ביקש להוסיף עוד 38 יח"ד. גרמן הביעה חשש שמא הדבר ייצור צפיפות ועומסי תנועה והיא מתנגדת לתוכנית, ובתגובה איים רוכברגר כי יחסום את המעבר בין 2 הערים "באמצעות חביות"

רוכברגר מסר בתגובה כי "הגברת גרמן התערבה בניגוד עניינים חמור בתוכניות פינוי-בינוי של רמת-השרון ברחוב יבנה, שם בשטח של כ-21 דונמים מקדמת עיריית רמה"ש תוכנית התחדשות עירונית באישור משרד השיכון, שתכלול בין היתר פתרונות דיור לזוגות צעירים. במסגרת אותה תוכנית, מתוכננים להיהרס 24 בתים רעועים ומיושנים, ויקומו תחתם 180 יח' דיור חדשות. יצוין, כי פרויקט זה נולד ביוזמת הדיירים ובעידוד ובשיתוף פעולה מלא של העירייה".

עוד הוסיף רוכברגר: "גרמן פעלה בניגוד ענייניים חמור. עיריית רמת-השרון תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה, כולל אלו המשפטיים, בכדי למנוע את הפגיעה באינטרסים של תושבי רמת-השרון. לא זאת בלבד, אלא שהגברת גרמן ניסתה להגדיל את הצפיפות ולסכל את תכנית ר"ש 1030 במתחם 'שתיל' ברחוב ז'בוטינסקי במערב העיר, שם מתכננת העירייה פרויקט של 150 יחידות דיור צמודות קרקע. הגברת גרמן התערבה בתוכנית שרצה הרבה שנים במערב העיר (ללא שום קשר ישיר זה או השפעה זו או אחרת להרצלייה השכנה) וניסתה להעלות את הצפיפות במקום - בניגוד גמור למדיניות עיריית רמת-השרון ובניגוד למרקם האורבאני של השכונות באזור.

"הציניות של גרמן עוברת כל גבול, שכן בדיוק ממול לתוכנית ברח' יבנה שאותה ניסתה לסכל- שוכנים מגדלי צמרות. לא נאפשר לה לעשות מחטפים לפני שהיא עוזבת ורצה לפוליטיקה הארצית".

גרמן שלחה השבוע מייל לרוכברגר בתגובה לדבריו ואמרה לו כי "אמשיך להביע דעתי נגד עוול וחוסר צדק או נגד תוכניות שלדעתי אינן ראויות. מציעה לך להירגע ולהרגיע".