מה חושבים אנליסטים על אפל בעקבות הדוח המאכזב?

ענקית הטכנולוגיה פיספסה אמש את התחזיות הן בשורת הרווח והן בהכנסות ■ כעת, האנליסטים חלוקים בדעתם: מקצתם סוברים כי דווקא עכשיו כדאי לקנות את מניית החברה וחלקם סוברים כי היא תרד ותשפיע לרעה על השווקים

לאחר שענקית הטכנולוגיה אפל פיספסה אמש את תחזיות האנליסטים, לראשונה מזה מספר שנים, הדיעות בקרב האנליסטים חלוקות באשר לעתיד המניה. חלקם טוענים כי ההאטה בפעילות של אפל עשויה להשפיע על כל השווקים ולהגביר את הסנטימנט השלילי, וחלקם גורסים כי דווקא כעת כדאי לקנות את מניית החברה שעשויה לזנק עד 1,500 דולר.

כאמור, אפל דיווחה אמש על תוצאותיה הכספיות ופיספסה את התחזיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות. אפל דיווחה על הכנסות של 35.02 מיליארד דולר, לעומת הצפי בשוק שעמד על 37.23 מיליארד דולר. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח של 9.32 דולר למניה, לעומת צפי לרווח של 10.35 דולר למניה. מדובר בגידול של 19.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אולם במסחר המאוחר צנחה מניייתה עד כ-6%. (לסיפור המלא)

אז מה אומרים האנליסטים? "ברור שהדוחות המאכזבים של אפל ישפיעו על מדד האנסד"ק, בייחוד לאור העובדה שהמשקל היחסי שלה במדד עומד על 20%", אומר דן גרינהאוס, אסטרטג ראשי בחברת BTIG. "מעבר לכך, אפל היא מעין אינדיקטור למצב הכלכלה והסנטימנט בשווקים, כך שההשפעה שלה היא גדולה בהרבה", הוא מוסיף.

גם ארט הוגן, אנליסט בחברת לאזארד קפיטל, מצדד בטענה כי לדוחות המאכזבים של אפל קיימת השפעה רחבה יותר על השווקים והם מעידים על כך שגם חברת הענק אינה חסינה למשבר החוב ולהאטה הכלכלית. הוגן טוען גם כי תוצאות החברה מעידות על כך שעונת הדוחות הנוכחית תהיה הרבה יותר חלשה מקודמותיה ותשפיע לרעה על השווקים.

אפל תזנק ב-85%

מנגד, קיימים אנליסטים ומומחי השקעות שלא מודאגים מהדוחות של אפל. כזה הוא בריאן ווייט, אנליסט בחברת טופקה קפיטל, שטוען כי זה הזמן לרכוש את מניית החברה שכן היא תטפס לרמה של 1,111 דולר, קרי אפסייד של כ-85%, זאת בשל מה שהוא מכנה "קו המוצרים העתידי והמרגש של החברה".

"אני חושב שאנשים מעוניינים לרכוש את אפל כעת, בגלל שיש לה את קו המוצרים המרגש ביותר בתחום הטכנולוגי, אותו היא מתכננת להשיק בעתיד", טוען ווייט. "המוצרים שבקנה של החברה הם האייפון 5, האפל TV, גרסה קטנה יותר של האייפד", הוא מוסיף וטוען כי העובדה שהאייפון יימכר ברשת הסלולר צ'יינה מובייל בסין, תגביר את המכירות של החברה כך שהתוצאות של הרבעונים הבאים יהיו חזקים בהרבה.

גם ג'ים קרמר, המוכר יותר כמנחה התוכנית של MAD MONEY ב-CNBC, אומר כי עדיף לקנות את אפל בימים הקרובים. קרמר טוען כי מניית החברה תסבול מירידות או דשדוש בטווח הקצר אך בטווח הארוך היא בהחלט תענקי תשואות מרשימות למשקיעיה.