התנגדות בקואליציה לקיצוץ בתקציב: "לא עדכנו אותנו"

יו"ר ש"ס, אלי ישי, אמר הבוקר כי בכוונת ש"ס להתנגד לפגיעה בשכבות החלשות וכי הוא סבור שיש להגדיר מע"מ שונה על מוצרי בסיס ■ ליברמן: אני מצפה שלפני הכרעות כלכליות "מישהו יתייעץ עם המפלגה השניה בגודלה"

התנגדות בקואליציה לקיצוץ בתקציב: הודעתו של ראש הממשלה,בנימין נתניהו על קיצוץ בתקציב הצליחה להפתיע את ישראל ביתנו ואת ש"ס, שלא עודכנו טרם ההחלטה. לפי שעה מתכוונות שתי הסיעות להתנגד לקיצוצים בהצבעה בממשלה אולם במערכת הפוליטית מעריכים כי בסופו של דבר תתמוך ש"ס בהחלטה לנוכח החלטתו של ראש הממשלה ללכת לקראת החרדים בסוגיית החלופה לחוק טל.

יו"ר ש"ס, אלי ישי, אמר הבוקר (ד') כי בכוונת ש"ס להתנגד לפגיעה בשכבות החלשות וכי הוא סבור שיש להגדיר מע"מ שונה על מוצרי בסיס. "ש"ס תתנגד לגזירות הכלכליות החדשות כפי שהוצגו. אשר על כן, בשעה לא פשוטה זו למשק הישראלי, בכוונתי להציע כי יוגדר מע"מ שונה על מוצרי יסוד כמו מים, חשמל, לחם ושאר המוצרים הנדרשים לקיום שיגרה יומית ראויה ומכובדת וזאת לצד עלייה אפשרית של המע"מ על מוצרים שהינם בפריווילגיה", אמר ישי.

בראיון לרשת ב' אמר הבוקר שר החוץ, אביגדור ליברמן, שראש הממשלה לא עידכן אותו על הכוונה להעלות את מס ערך מוסף וכי כל עוד לא יעשה כן תתנגד מפלגתו למהלך כזה. ליברמן אמר כי הוא מצפה שלפני הכרעות כלכליות כאלה "מישהו יתייעץ עם המפלגה השניה בגודלה ויעדכן אותה על הצעדים הצפויים".