נתניהו רומז: השינויים בסוריה יחייבו שינוי בתקציב הביטחון

רה"מ בטקס סיום קורס המועצה לביטחון לאומי: "אנחנו יודעים שהרבה נשק נערם בסביבתנו; הדבר הזה מחייב שינוי בהרכב הכוח של מדינת ישראל, יתכן גם שינוי בתקציבי הביטחון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (ד') בטקס סיום קורס המועצה לביטחון לאומי, ורמז כי ייתכן שהמצב בסוריה יביא להגדלת תקציב הביטחון.

נתניהו התייחס למלחמת האזרחים המתרחשת בסוריה ואמר כי "אנחנו יודעים שיש שינויים משטריים, ואנחנו יודעים שהרבה נשק נערם בסביבתנו, והיום הנשק הזה נמצא בידיים מסוימות - ומחר השליטה יכולה להיות אחרת. אנחנו מבינים שהדבר הזה מחייב שינוי בהרכב הכוח של מדינת ישראל, יתכן גם שינוי בתקציבי הביטחון של מדינת ישראל. אני אומר תקציבי כי יש את תקציב הביטחון הסטנדרטי ויש זרועות ביטחון אחרות שלנו שהן חשובות".

עוד התייחס נתניהו לגרעין האיראני כשאמר כי מדובר באיום שבעקבותיו "אנחנו רותמים את הקהילה הבין לאומית ללחצים קשים, כבדים, נגד איראן, ואנחנו מחויבים לעשות כל אשר לאל ידנו כדי לעצור את התגרענותה של איראן. בסופו של דבר ההגנה האמיתית בעולם ובאזור מוכה טילים זה גם היכולת לתקוף. לתקוף את יכולות האויב ולהרתיע את האויב וזה מחייב את העצמת היכולת ההתקפית של צה"ל והמערכות ההתקפיות של מדינת ישראל".

נתניהו התייחס גם לגבולות ישראל ולאפשרויות החדירה דרכם. "הייתה חדירה במשך שנים לגבולנו הדרומי, קודם כל של מסתנני עבודה בלתי חוקיים. כמובן שאם לא היינו עוצרים את השיטפון הזה היה קשה מאוד לקיים את היעד המשותף לכולנו, להבטיח את מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אם ייכנסו שש מאות אלף או שמונה מאות אלף - החזון הזה יועמד בסכנה, ועל כן אנחנו משלימים עכשיו גדר בגבול הדרום. אנחנו, במידת הצורך, נקיף גם חלקים אחרים של מדינת ישראל בגדר ביטחון כזו".