מורגן סטנלי העלה מחיר היעד של מניית כיל והעלה הדירוג

בנק ההשקעות העלה את מחיר היעד של המנייה מ-47 שקל ל-56 שקל ■ בנוסף, הוא העלה את דירוג המנייה ל"תשואת יתר" ■ "החברה נותנת את התמורה הטובה ביותר להשקעה"

בנק ההשקעות מורגן סטנלי פרסם סקירה לתעשיית הכימקלים באירופה ובה הוא גם התייחס לחברת כיל . בנק ההשקעות העלה את מחיר היעד של מניית החברה כמו גם את הדירוג של המנייה וזאת על רקע השיפור שחוזה בנק ההשקעות בתעשיית האשלג (פוטש), במיוחד באירופה.

מורגן סטנלי העלה את מחיר היעד של החברה מ-47 שקל ל-56 שקל כמו גם התחזית של הרווח למנייה מ-1.12 דולר למנייה ל-1.13 דולר למנייה בשנת 2012, מנגד הוא הוריד את תחזית הרווח למנייה לשנת 2013 ל-1.4 דולר למנייה מ-1.49 דולר למנייה. בנוסף העלה הבנק את דירוג המנייה ל"תשואת יתר".

במורגן סטנלי ציינו מספר סיבות להעלאת דירוג המנייה בינהם ניתן לציין את עניין היותה של "כיל יצרנית זולה בשוק צומח", לשון הסקירה של בנק ההשקעות. בנוסף, מציינים בבנק את מחיר המניה הנמוך ביחס לסקטור הכימיקלים ב-6-12 החודשים האחרונים, והבנק מעריך שזה יכול לעזור למנייה לעלות.

בנק ההשקעות מציין עוד שתי סיבות, הראשונה היא ההערכות שהירידה בהיקף הרווחים ממכירות האשלג נבלמה ובחודשים האחרונים אפילו נרשמה עלייה בהיקפים. והשנייה הינה העובדה שההחזר על ההשקעה בכיל הינה הטובה ביותר מבין יצרניות האשלג בעולם כשתשואת הדיבדנד של החברה עומדת על 7.7% בממוצע עד שנת 2015.

בנוסף לסיבות הללו מציין הבנק מספר אירועים שיכולים להוביל לעליית המנייה, בין היתר פרסום הדוחות הכספיים של החברה לרבעון השני של השנה, שיכולים להצביע על המשך ההתאוששות בהיקף המכירות של האשלג. אירוע נוסף הינו הודעה של החברה בנוגע להסכמים בסין והודו במהלך החצי השני של השנה.