אסד משיב אש: מתקפה נרחבת על מעוזי המורדים בחאלב

כוחות הצבא המתוגברים שהוזרמו לעיר השנייה בגודלה בסוריה פתחו באש מהקרקע ומהאוויר על לוחמי האופוזיציה, בניסיון "לרסק" את תאי ההתנגדות ■ דיווחים מהשטח מלמדים על עשרות הרוגים בקרבות עזים

על רקע החשש בעולם מפני מעשי טבח המוניים, פתחו היום כוחות צבאו של בשאר אסד במתקפה נרחבת על חאלב, העיר השנייה בגודלה בסוריה, בניסיון להכות את לוחמי האופוזיציה שבה. מאז הבוקר דווח כבר על עשרות הרוגים בחילופי האש.

עדויות מהשטח מלמדות על כך שהמתקפה מתבצעת במקביל מהקרקע ומהאוויר, אחרי שבימים האחרונים ספגה העיר אש כבדה ולאחר שלאזור הוזרמה תגבורת של חיילים.

גורמים בקרב המורדים דיווחו כי כוחות הצבא פשטו במהלך היום על שכונות הנחשבות למעוזי האופוזיציה בחאלב - במטרה לרסק את תאי ההתנגדות. ארגון זכויות האדם בסוריה הפועל מבריטניה דיווח כי באותם אזורים של העיר התפתחו קרבות עזים בין הצדדים.

מפקד כוחות משקיפי האו"ם בסוריה, הגנרל רוברט מוד, העריך אתמול כי זמנו של משטר אסד קצוב - אך עם זאת, הביע חשש מפני החרפת האלימות שם במקרה שבו יחליט הנשיא לעשות שימוש בנשק קטלני יותר כדי לדכא את המחאה.

"אי אפשר להעלות על הדעת שההנהגה הנוכחית תישאר בשלטון לאורך זמן", אמר מוד במסיבת עיתונאים שכינס. "בהתחשב בכך, שאלת קריסת המשטר הנוכחי היא רק עניין של זמן. זה גם בדיוק מה שאמור להיות".