שימו עין על תל אביב 75

אם אתם רוצים להיערך לעליות, אני מציע לשים לב לתל אביב 75 ולמניותיו. מדד תל אביב 25 הוא די משעמם

בשבוע שעבר תל אביב 25 חזר שוב לאזור הניטראלי, בין הממוצע הנע ל-21 יום לממוצע ל-200 יום. עובדה זו אומרת שהקונים לא מוותרים ושהגדרת המגמה נכנסה ל-HOLD. מהלך מעל הממוצע הנע ל-200 יום, אזור ה-1,105, יהיה סימן חיובי להמשך. מהלך מתחת ל-1,070 יחשב סימן דובי מאוד. האינדיקטורים הטכניים תומכים בניסיון פריצה למעלה כך שיכול להיות, שהשבוע, יהיה כאן מהלך מעניין. לטווח הקצר תיבחן תמיכה ב-1,085-1,080.

שורה תחתונה: לראשונה מזה זמן רב ניכר סיכוי לעליה. כרגע זה מתחת לפני השטח. רמת ה- 1,105 היא גובה פני השטח. הבקעה שלה כלפי מעלה, כמו יציאה של גייזר, יכולה להימשך לכדי סילון עליה נחמד.

אם אתם רוצים להיערך לעליות אני מציע לשים לב לתל אביב 75 ולמניותיו. מדד תל אביב 25 הוא די משעמם. מדובר בחברות גדולות ומסוקרות עד דק וסוחרי האופציות ותעודות הסל פועלים לגביו ללא כל עניין ספציפי במניה כלשהי. הגרף של תל אביב 75 תומך בהפניה הזו שלי. סיכוי לתמיכה באזור ה-660, סימן נחמד לעליה על ה-RSI, ותבנית היפוך של יום בולע. בהמשך לטור מהשבוע שעבר, תמצאו שם גם מניות חבוטות שיכולות להיות רקטות ממריאות ביום של מזג אוויר טוב.

X -O ולעליה

".....בשבוע הבא צפויה תזוזה משמעותית (של ה-S&P500) בכיוון הפריצה. אני מעריך, בתמיכת תרשים ה-X ו-O שמאז התמחיתי בשימוש בו, לפני שנים רבות, אני נותן לו משקל רב, שהכיוון הוא עדיין כלפי מעלה...". כך נכתב כאן בשבוע שעבר ובימים חמישי ושישי קבלנו את הפריצה. התלבטנו ביחס לתיק קניון המניות אם לנצל את העליה מיום שישי בשביל לצאת מהשוק. האינדיקטורים הטכניים מלמדים כי הקונים לא בשיא עוצמתם אבל המהלך היפה מעל 1,380 והתבוננות בגרפים של המניות והסקטורים גרמו לנו להאמין שהשוק יכול להמשיך לעלות. 1,360 היא רמת התמיכה הקרובה ונקווה, מנקודת מבט שורית, שלא נראה את ה-S&P500 מתחת לרמה הזו.

שימו לב שהדאו חצה כלפי מעלה את רמת ה-13,000. כשה"מומחים" משדרים פסימיות כלכלית, דאו מעל 13,000 זו התרסה. נראה מה יהיה בגורלה בשבוע הבא.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. MBA, MTA, NLP Master Practitioner. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.