דיווח ברויטרס: ממשלת יוון מסכימה לתנאי הטרויקה לסיוע

נציגי ה"טרויקה" יעזבו את יוון בימים הקרובים ויחזרו בספטמבר למדינה במטרה לקבוע אם היא עומדת בתנאים לקבלת נתח נוסף מחבילת הסיוע

מנהיגי יוון הסכימו לרוב הגדול של התנאים שנכפו עליהם על ידי המלווים הגדולים ליוון וכעת הם מחפשים מקורות (כנראה פנסיה וקיצוץ במשכורות המיגזר הציבורי) לכ-1.5 מיליארד אירו נוספים. כך מסר ל"רויטרס" מקור המקורב לנושאץ

ממשלת יוון הכריזה ביום חמישי כי תבצע קיצוצים נוספים של כ-12 מיליארד אירו בתקציב שלה, וזאת - כהוכחה של "דמי רצינות" לנציגי משלחת ה"טרויקה" (קרן המטבע, האיחוד האירופי והבנק המרכזי האירופי), אשר נחתה במדינה לפתיחת הדיונים באשר לעמידת הממשלה היוונית ביעדיה הפיסקאליים.

נציגי ה"טרויקה", נזכיר, הגיעו בשבוע שעבר ליוון בכדי לבחון את עמידת הממשלה היוונית ביעדיה הפיסקאליים - כאשר זו צריכה להציג תשקיפי תקציב המצביעים על יכולת הממשלה לקצץ את חובותיה עד לרמה של 120% מהתוצר, בשנת 2020.

באם יוון תעמוד ביעדיה, יימסר לה נתח נוסף במסגרת חבילת החילוץ השנייה שלה - בהיקף כולל של 130 מיליארד אירו. הנתח, אשר צפוי להסתכם בכ-30 מיליארד אירו, חיוני לממשלה היוונית, שבלעדיו עלולה לפשוט את הרגל כבר בסוף החודש.

"העובדה שעדיין לא קיבלנו את הסיוע הנוסף מתוך זה שהוסכם עליו גורמת ללחץ על יתרות המזומנים שלנו ולכן אנחנו מנהלים אותן בזהירות מירבית", אמר Christos Staikouras, סגן שר האוצר היווני.

נציגי ה"טרויקה" יעזבו את יוון בימים הקרובים ויחזרו בספטמבר למדינה במטרה לקבוע אם היא עומדת בתנאים לקבלת נתח נוסף מחבילת הסיוע.