צפו: שוטרים מכים חשוד על הרצפה ומחשמלים אותו

הסנגוריה הציבורית חשפה תיעוד קשה של שוטרים התוקפים אזרח זר בדרום ת"א ■ האיש, כנראה נרקומן וחולה נפש, התפרע בקיוסק, ולאחר מרדף קצר השתלטו עליו השוטרים, בעטו בו באלימות וחישמלו אותו שוב ושוב באקדח "טייזר"

אלימות קשה של שוטרים נגד חשוד: הסנגוריה הציבורית חשפה היום (ד') צילומי מצלמות אבטחה בחנות בדרום תל-אביב, בהם נראים שוטרים כשהם מכים קשות ומחשמלים באקדח "טייזר" אדם שנחשד בהתפרעות.

החשוד, כך עולה מדברי נציגת הסנגוריה הציבורית, הוא אזרח זר, נרקומן ולוקה בנפשו. האירוע האלים, שאירע לפני כחודש וחצי, החל כשהוא התפרע בקיוסק בדרום תל-אביב ולפי החשד התיז ממטף כיבוי. כשהבחין בניידת שעברה באזור, החל להימלט - ואז החלה גם מסכת האלימות.

בסרטון מצלמת האבטחה שהוצג היום, משתי מצלמות שונות, ניתן לראות את האיש נכנס בריצה לחנות. 3 שוטרים שנכנסים אחריו משתלטים עליו במהירות, מחשמלים אותו פעם אחר פעם ובועטים בראשו ובגופו נמרצות, גם כשהוא משותק בגלל אקדם ההלם.

גם בדרך לחנות, בזמן המרדף, על-פי נציגת הסנגוריה - השוטרים חישמלו אותו באקדח
"טייזר" והתיזו על פניו גז פלפל. התקיפה כולה נמשכה כ-3 דקות.

למרבה ההפתעה, מי שהמשטרה האשימה בפרשה הזו הוא האיש עצמו - שמואשם בתקיפת עובדת ובנזק לרכוש בחנות. בסרטונים שנחשפו היום ניתן לראות שה"תקיפה" היא רק היתקלות בעובדת בזמן מנוסתו של החשוד לתוך החנות, וה"נזק" הוא סטנד המשקפיים שנפל.

"לא ייתכן שהסרטון הזה היה בידי המשטרה, והסנגוריה היא זו שהסבה את תשומת-לב בית המשפט", אמרה עו"ד תרצה קיש, סגנית בכירה בסנגוריה הציבורית, מחוז תל-אביב מרכז.

ממשטרת תל-אביב נמסר בתגובה כי "מדובר בסרטון שמביא לידי ביטוי רק את סופו של האירוע. העבריין נמלט לאחר שניסה להצית קיוסק. צוות המשטרה, שזיהה אותו מאירוע קודם כמה ימים לפני כן, ידע כי מדובר בעבריין בעייתי, ועל כן פעל ככל יכולתו על מנת לאתר אותו. הוא הניף ידיים ורגליים לכל עבר ושבר זגוגיות במקום, ואף סדק רגל לעובדת במקום".