ארה"ב: הרשויות פתחו בחקירה נגד טבע בחשד למתן שוחד

טבע התבקשה ע"י ה-SEC להעביר מסמכים לגבי פעילותה באמריקה הלטינית

ענקית התרופות הישראלית טבע הודיעה, במסגרת דיווח לרשויות בארצות-הברית, כי בחודש שעבר פתחה הרשות לניירות ערך האמריקנית (ה-SEC) בחקירה נגדה בחשד לעבירות שוחד באמריקה הלטינית. במסגרת הדיווח נכתב כי החברה התבקשה על-ידי הרשות להעביר אליה מסמכים הקשורים לפעילות החברה באזור.

החקירה נגד טבע הינה האחרונה בסדרה של חקירות שמנהלות הרשויות בארצות-הברית ב-3 השנים האחרונות נגד חברות התרופות, בחשד כי אלה נתנו שוחד לגורמים רשמיים במדינות אמריקה הלטינית בתמורה לפיתוח העסקים שלהן באותן מדינות.

על-פי ההגדרה של משרד המשפטים האמריקני והרשות לניירות ערך, רופאים שמועסקים בבתי-חולים ממשלתיים נחשבים לגורם רשמי במדינה. בשל כך, חלק מההתנהלות של חברות התרופות, לפיהן הן משלמות לרופאים על מנת לרשום לחולים את התרופות שלהן, נחשב למתן שוחד.

בדיווח שלה כתבה טבע כי היא פתחה בחקירות פנימיות כדי לבחון "מספר התנהלויות עסקיות" העלולות להוות עבירה על החוק בארצות-הברית, ובשל כך היא שכרה משרד עורכי דין חיצוני שיסייע בחקירה.

"משתפים פעולה"

מחברת טבע נמסר בתגובה: "טבע קיבלה ב-9 ביולי 2012 דרישה מהרשות לניירות ערך בארה"ב, ה-SEC, להציג מסמכים הנוגעים לעמידתה בתנאי החוק האמריקני בדבר מניעת שחיתות במדינות זרות (ה-FCPA) באמריקה הלטינית.

"טבע משתפת פעולה עם הממשל. כמו כן, טבע מבצעת באופן עצמאי חקירה ואף מינתה יועץ חיצוני שיסייע לה בעניין זה. מדובר בשלבים הראשוניים של ההליכים, ולא ניתן בשלב זה להסיק מסקנות לגבי התוצאות הצפויות".