האוצר מונע פרסום מכרז לרכש רכבות לרכבת הקלה בת"א

זאת, בשל מחלוקת קשה עם נת"ע על התקציב ולוחות הזמנים המפורטים של הפרויקט

האוצר מונע את פרסום המכרז לרכש רכבות עבור פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן שהיה אמור להתפרסם השבוע, בשל מחלוקת קשה עם נת"ע על התקציב ולוחות הזמנים המפורטים של הפרויקט. יו"ר נת"ע, הח"כ לשעבר מיכאל רצון, אמר בכנס תשתיות בשבוע שעבר כי המכרז יתפרסם השבוע, בהתאם לתכנון המקורי.

ואולם האוצר מסרב להתיר לנת"ע לפרסם את המכרז עד שיאשר את התקציב המפורט של הפרויקט ואת הלו"ז. מהמסמכים שהגישה נת"ע לחשכ"לית באוצר מיכל עבאדי בויאנג'ו עולה כי הפרויקט צפוי לחרוג ב-2-3 מיליארד שקל מהתקציב שנקבע - כ-11 מיליארד שקל. כמו כן מתברר מהערכות נת"ע כי העבודות להקמת הקו האדום יסתיימו זמן רב לאחר המועד המקורי, סוף 2017.

מכרז הציוד הנייד של נת"ע בהיקף של כמיליארד שקל עורר עניין רב בקרב חברות בינלאומיות מאירופה ומסין. נוסף עליו מתנהלים מכרזים לכריית המנהרות באמצעות מכונות כרייה, למערכות החשמול ולכרייה בשיטת כרייה קונבנציונלית - בשלושת מכרזים אלה מתנהלים עדיין הליכי סינון מוקדם (PQ), בשונה ממכרז הציוד הנייד שבו לא מתנהל הליך כזה.

מנת"ע נמסר כי ועדת ההיגוי של הפרויקט החליטה היום כי מכרז הציוד הנייד יפורסם בתוך שבועיים.

חריקות ניהוליות בנת"ע

המחלוקות בנושא התקציב ולוחות הזמנים מצטרפות ל"חריקות" ניהוליות בנת"ע, החברה הממשלתית האחראית להקמת הרכבת הקלה בגוש דן מכוח החלטת הממשלה. היועץ המשפטי של החברה פרש לפני כשנה והחברה מתנהלת ללא מחליף קבוע. בנוסף, נת"ע אינה מצליחה זה תשעה חודשים למצוא מנהל לפרויקט הקו האדום.

ל"גלובס" נודע כי ויליאם סטייד האיש שהיה אמור להתמנות לתפקיד ביוני, מסרב לקבל את המשרה. סטייד הודיע לאחרונה להנהלת נת"ע כי הוא עוזב לארה"ב וכי אין בכוונתו לשוב לישראל עד שייענו דרישותיו לקבל סמכויות שיאפשרו לו לבצע את התפקיד. מנהל הקו האדום של הרכבת הוא האיש האחראי ישירות על ביצוע הפרויקט שהיקפו נאמד ב-11-12 מיליארד שקל.

סטייד (65) שניהל את הפרויקטים להקמת רכבת תחתית באתונה ובניו יורק היה אמור להיות איש המקצוע הבכיר של הפרויקט. כיום משמש סטייד יועץ בכיר לנת"ע בחברת PB, אך ל"גלובס" נודע כי בנת"ע נבדקת האפשרות להחליף את PB בחברת הייעוץ פארסונס. סטייד הוא האדם השני שמסרב לקבל את המשרה. חיים ברק שמונה לתפקיד בתחילת השנה הודיע במרץ על עזיבתו גם הוא, לאחר שנוכח כי לא הוענקו לו הסמכויות המתאימות לביצוע התפקיד.

מנת"ע נמסר בתגובה כי סטייד שוהה בחופשה. את תגובתו של סטייד לא היה ניתן להשיג.