דלק ביטלה אסיפה לאישור עסקה עם גיסו של תשובה

אבי ללבסקי מפעיל את תחנת הדלק בגבעת אולגה, ש"זכתה לכאורה, להטבות העולות על המקובל ומסתכמות לסך של כ-1.85 מיליון שקל"

נראה כי אבי ללבסקי, גיסו של יצחק תשובה ומפעיל תחנת הדלק מפגש אולגה שבגבעת אולגה, ייאלץ לשנות את תנאי ההתקשרות שלו עם חברת דלק ישראל , כדי לקבל את אישור בעלי המניות בחברה להמשך ההתקשרות עמה. כך עולה מהודעת דלק ישראל על אודות ביטול אסיפת בעלי מניות שתוכננה לדון בנושא, "לשם ביצוע בדיקות נוספות" וזאת בעקבות "שאלות שהועלו על ידי בעלי מניות בחברה".

בחודש שעבר העלתה דלק ישראל על סדר יומה החלטה לאשר את המשך התקשרות החברה עם ללבסקי, אחיה של חיה תשובה, אשתו של יצחק תשובה, בעל השליטה בחברה. מדובר בעסקת בעלי עניין, שטרם קיבלה את אישור בעלי מניות המיעוט בחברה.

לאשר לשלוש שנים נוספות

דלק ישראל, שבניהולו של אבי בן אסייג, ביקשה לאשר את ההתקשרות מול ללבסקי בתחנת הדלק באולגה רטרואקטיבית מ-2007, וכן לחדש את ההסכם בין הצדדים באותם תנאים לשלוש שנים נוספות.

זאת, למרות שמניתוח שבוצע על ידי מומחה חיצוני עולה כי "בתקופה שבין אוגוסט 2007 (אז הפכה החברה לציבורית. א.ל) לסוף שנת 2011 זכתה התחנה, לכאורה, להטבות העולות על המקובל לתחנות בעלות מאפיינים דומים, והמסתכמות לסך של כ-1.85 מיליון שקל".

על פי ההסכם בין החברה למפעילים, מפעיל התחנה נהנה מעמלה שהיא ההפרש בין מחיר רכישת הדלקים מהחברה לבין מחיר המחירון ללקוח, ומעמלה זו הוא משלם דמי שכירות חודשיים. במקביל, החברה מעניקה למפעיל הטבות שונות ומשתתפת בהנחות הניתנות ללקוחות.

בדלק ישראל מבקשים כאמור לאשר את המשך ההתקשרות בין הצדדים לשלוש שנים נוספות, ומציינים כי המומחה החיצוני ציין בחוות הדעת שהעביר כי מכירות הסולר של התחנה בתקופה זו היו גבוהות באופן יחסי לתחנות אחרות. לפי הדיווח, תרומת מכירות אלה לרווחיות החברה בהשוואה לתחנות אחרות באותן שנים נאמדת בכ-0.9 מיליון שקל.

בנוסף, ציינו בדלק ישראל את הקושי לבצע השוואה מול תחנות דלק דומות בשל המאפיינים הייחודיים של התחנה המדוברת, וציינו כי התמורה במסגרת הסכם ההתקשרות "נקבעה במו"מ בין הצדדים, בהתבסס על מאפייני התחנה ועל תנאי הסחר עם תחנות אחרות דומות (ככל הניתן)".

עוד ציינו בדלק ישראל כי "בבחינה של מכלול תנאי הסחר של החברה עם המפעיל, יש להתייחס לשיקולים איכותיים שאינם ניתנים תמיד לכימות", וכי "להערכת הנהלת החברה, שווי התמורה הינו השווי הסביר וההוגן".

תחנת התדלוק בגבעת אולגה מופעלת על ידי ללבסקי באמצעות חברת אורלי אנרגיה מאז 1999. החוזה בין הצדדים הסתיים לפני כמה שנים, אולם בינתיים ההתקשרות נמשכת באותם תנאים.

קבוצת דלק של תשובה מחזיקה בכ-87% ממניות דלק ישראל, שלה ארבע סדרות אג"ח בהיקף של 1.27 מיליארד שקל הנסחרות בתשואות של 8%-11.5%.