הפעם טבע תצליח? תקיים ניסוי מכריע נוסף בלקווינימוד

מניית החברה השבדית השותפה לניסוי, אקטיב ביוטק, מזנקת 10% בעקבות ההודעה ■ בניסוי שנערך בשנה שעברה לא הושגו היעדים הסטטיסטיים להפחתת התקפי הטרשת הנפוצה שטבע הציבה ■ גליה מאור בדרך לדירקטוריון

טבע לא מוותרת: לאחר הניסוי הכושל הקודם בלקווינימוד, טבע תחל את השלב השלישי של הניסוי בתרופה האורלית לטיפול בטרשת נפוצה, שאמורה להיות אחד מתחליפי הקופקסון.

ה-FDA העניק היום (ד') לטבע ולחברה שבדית, אקטיב ביוטק, אישור להתחיל בניסוי שלב III של הלקווינימוד.

בניסוי שנערך בשנה שעברה טבע הודיעה כי לפי תוצאות ראשוניות בניסוי שנועד לבחון את האפקטיביות והבטיחות של התרופה, לא הושגו היעדים הסטטיסטיים להפחתת התקפי הטרשת הנפוצה שהיא הציבה.

טבע הודיעה בשנה האחרונה כי למרות הכשלון בניסוי, היא מאמינה ביכולת להגיש את התרופה לאישור, ולשווק אותה החל מסוף 2012 או תחילת 2013. הניסוי הקודם בשלב שלישי היה בזמן שה-BG-12 של ביוג'ן הראה תוצאות טובות הרבה יותר מהלקווינימוד, והוא צפוי להגיע לשוק בשנה הבאה.

בניסוי הקודם, לקווינימוד הדגים הפחתה מובהקת סטטיסטית של 23% בשיעור ההתקפים השנתי אצל חולי טרשת נפוצה, במקביל להפחתה מובהקת של 36% בסיכון לנכות מצטברת. בחולים שטופלו בלקווינימוד הודגמה הפחתה משמעותית באובדן רקמת מוח, כפי שנמדד בירידה של 33% בקצב התנוונות המוח. התוצאות נחשבו לטובות, אולם ביוג'ן פרסמה תוצאות טובות בהרבה, כאמור, בתרופה המתחרה BG-12.

"הניסוי הזה בלקווינימוד יתמוך במוצר כאופציית טיפול ייחודית לסוגים שונים של טרשת", אמר היום ד"ר מייקל היידן, סמנכ"ל מדעי בטבע. "אנו מעודדים מההסכם של ה-FDA ומצפים לפיתוח נוסף של הלקווינימוד".

גליה מאור תתמנה לדירקטורית בטבע

בתוך כך, טבע מתכוונת לצרף את גליה מאור, לשעבר מנכ"לית בנק לאומי, לדירקטוריון החברה. המינוי תלוי באישור בעלי המניות ב-12 בספטמבר.

כפי שנחשף בעיתון "מעריב", ייתכן שמאור היא אופציה להחלפת היו"ר, פיליפ פרוסט.