כלל פיננסים: ירידה של 20% בהכנסות, הפסד של כ-21 מ' ש'

בבנק ההשקעות מסכמים הבוקר את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של 2012 עם תוצאות מאכזבות ■ הסיבות: ההחמרה במשבר החוב האירופי, הבריחה לנכסים סולידיים והירידה במחזורי המסחר בבורסה

כלל פיננסים מסכמת הבוקר (ה') את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של 2012, ורושמת קיטון של 20% בהכנסות ברבעון הראשון וקיטון של 13% בהכנסות למחצית כולה. גם בשורה התחתונה החברה איכזבה וסיימה את הרבעון השני בהפסד של 21.3 מיליון שקל, זאת לעומת רווח של 10.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בחברה תולים את האשמה בירידות החדות בפעילות, הן בסביבת המאקרו הבינלאומית וההחמרה במשבר החוב האירופי. בכלל פיננסים טוענים כי ההחמרה במשבר הובילה לירידה בשווי הנכסים המנוהלים וכן להמשך אווירת אי הוודאות בשוק שהובילה, בין היתר להסטת כספי ציבור המשקיעים לנכסים סולידיים.כלומר, נכסים עם דמי ניהול נמוכים יותר.

סיבה נוספת לירידה התלולה בהכנסות וברווחים היא הירידה במחזורי המסחר בבורסה והתגברות התחרות בשוק שלטענת החברה שחקה את ההכנסות במגזר הפיננסים.

"במהלך המחצית הראשונה של 2012 השקענו מאמצים רבים בהתאמת רמת הוצאות התפעול של החברה לירידה בהיקפי ובהכנסות הפעילות לצד פעילות לשיפור איכות המוצרים ואיכות השירות של כלל פיננסים" אמר יורם נוה, מנכ"ל החברה.