המועמד של רומני לסגן נשיא: מגייס התרומות הגדול בקונגרס

(עדכון) בין התורמים הגדולים של פול ריאן: עובדי בנקים וחברות ביטוח, שירוויחו מהצעת התקציב שלו

פול ריאן, מועמדו של מיט רומני לתפקיד סגן הנשיא, הוא מגייס הכספים הגדול ביותר בקונגרס. הוא נהנה מתמיכתם של עובדי בנקים וחברות ביטוח, שירוויחו מהצעדים שהוא מתכנן לנקוט בתחום הרגולציה הפיננסית ובתוכנית ביטוח הבריאות מדיקר.

התורמים הגדולים - עובדי חב' ביטוח

לריאן, המייצג את דרום-מזרח ויסקונסין, יש יותר מ-5.4 מיליון דולר בחשבון מטה הבחירות שלו - כ-2 מיליון דולר יותר מאשר לחבר בית הנבחרים שנמצא במקום השני ברשימת מגייסי הכספים, על פי נתוני ועדת הבחירות הפדרליות. בעקבות ההכרזה על מועמדותו לתפקיד סגן הנשיא, גייס מטה הבחירות של רומני 2 מיליון דולר, אמרה אחת מדוברות מטה הבחירות, אנדריאה סול.

אמנם לא ניתן להשתמש במזומנים של מטה הבחירה מחדש של ריאן כדי לממן ישירות את מסע הבחירות של רומני, אך ניתן להעביר את הכסף למטה הבחירות הרפובליקני הלאומי כדי שהוא ישמש למימון מסע הבחירות לנשיאות.

הצעת התקציב של ריאן, שבמסגרתה יבוא הקף לתוכנית מדיקר במתכונתה המסורתית, תיטיב עם חברות הביטוח הפרטיות, שנמנות זה שנים עם התורמים הגדולים ביותר של ריאן.

עובדי ביטוח ובני משפחותיהם תרמו 815,328 דולר - יותר מכל תעשייה אחרת - למסעי הבחירות של ריאן במהלך הקריירה שלו, על פי נתוני המרכז לפוליטיקה תגובתית, ארגון הפועל מוושינגטון ועוקב אחר תרומות פוליטיות.

עובדי חברת הביטוח נורת'ווסטרן מיוצ'ואל לייף אינשורנס, הפועלת ממילווקי, ובני משפחותיהם, נמנים עם התורמים הגדולים ביותר של ריאן לאורך כל הקריירה הפוליטית שלו, וסך תרומותיהם מגיע ל-89,000 דולר. עובדי ההתאחדות הלאומית של מוכרי הבירה הסיטוניים ובני משפחותיהם מהווים את מאגר התורמים השני בגודלו של ריאן, וסך תרומותיהם לאורך השנים מגיע ל-75,000 דולר.

ריאן בן ה-42 לא עבד מעולם במגזר הפרטי. הקריירה שלו בוושינגטון - תחילה כעוזר פרלמנטרי בגבעת הקפיטול, וקרוב ל-14 שנים כחבר בית הנבחרים - הניבה הון אישי נקי שגובהו כמחצית מהונו האישי הממוצע של חבר קונגרס.

ב-2010 נעו נכסיו של ריאן מ-927,100 ל-3.2 מיליון דולר, בעוד שהונו האישי הממוצע של חבר קונגרס עומד על 5.9 מיליון דולר, על פי נתוני המרכז לפוליטיקה תגובתית.

לריאן ואשתו, ג'אנה ליטל ריאן, יש החזקות פיננסיות בהיקף של 350 אלף דולר עד 800 אלף דולר בחברות הקרקע והאנרגיה של משפחתה של ג'אנה באוקלהומה.