בדרך למעלה

מהלך מעל 1,110 יחשב אישור חיובי וישחרר את תל אביב 25 לאותה תקופה ארוכה של עליות נאות ■ מהלך מתחת ל-1,095 יחשב סימן שלילי מאוד

אתם בוודאי תוהים האם הסיכוי לעליות של תל אביב 25 איתו נפרדנו בטור הקודם נראה טוב יותר השבוע. אפשר לאמר שכן. זאת משום שתל אביב 25 עלה שוב מעל 1,100 ויצא מהאזור שבין הממוצע ל-21 יום לממוצע ל-200 יום, כלפי מעלה כמובן. הוא נמצא עכשיו בין הממוצע ל-200 יום התומך בו ב-1,100 להתנגדות השיא הקודם, שהיה בעבר תמיכה, שנמצאת ב-1,110. נכון, 10 נקודות של דרמה ומתח, במועד כתיבת טור זה, לפני פתיחת המסחר ביום ראשון.

מהלך מעל 1,110 יחשב אישור חיובי וישחרר את תל אביב 25 לאותה תקופה ארוכה של עליות נאות שדברנו עליה בפעם הקודמת. מהלך מתחת ל-1,095 יחשב סימן שלילי מאוד. ההערכה שלי היא שראוי להמשיך לשים את הכסף על הסיכוי לעליה. הגנה מתחת ל-1,095

ומה לגבי ה-S&P500? כפי שראיתם בעדכון השוטף שלנו במדור ניתוח טכני שבאתר גלובס, ביום חמישי פתחנו הגנה קלה על תיק קניון המניות (15%) וביום שישי סגרנו אותה, באותה רמה וללא נזק. הסיבה היא שמאוד התלבטנו ביחס לכיוון של השוק ובסופו של דבר, נראה שהסיכויים לעלייה גברו ולא נרצה להחמיץ אותה.

ישנם טיעונים טכניים לכאן ולכן ויש קוראים שמזה זמן מה, הכתיבה שלנו על עליות שערים מוליכה אותם לבטא מחאה בתגובות באתר גלובס. אז קודם כל זכרו שהניתוח הטכני לא מיצר מציאות, אלא קורא אותה ככל יכולתו וזכרו שהמציאות היא בסוף שקובעת אם נרוויח או לא, ולא האמירה של ההגיון שלנו לגביה.

המשכנעים

הפריצה של ה-S&P500 את רמת ה-1365 כלפי מעלה ותבנית שורית מאוד של מדד הנאסד"ק היו שיקולים מרכזיים בהסתמכות על מגמת עליה. גם על פי סטטיסטיקת לוח השנה, השבוע הבא אמור להיות חזק (מיום שלישי) ומניות משמעותיות נמצאות במצב שורי. התמיכה המשמעותית ל-S&P500 היא 1390. מהלך מתחתיה יחייב בחינה מחודשת של הגדרת המגמה.

מבין הישראליות החבוטות, נראה שגם TEVA וגם EZCH שנחבטה קשה בשבוע שעבר יעשו בשבוע הבא מהלך של עליה.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. MBA, MTA, NLP Master Practitioner. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.