"אם ישראל תתקוף באיראן לפני הבחירות, ארה"ב תצטרף"

בכירים בסביבתם של נשיא ארה"ב ברק אובמה והמועמד לנשיאות מיט רומני, העבירו מסר ללשכת נתניהו כי יצטרפו למתקפה ישראלית על מתקני הגרעין באיראן אם תתרחש לפני הבחירות שיתקיימו בנובמבר - כך פורסם ב"מעריב"

בעוד בישראל מתחבטים בשאלת הצטרפות ארצות-הברית לפעולה צבאית נגד איראן, בכירים בממשל האמריקני סיפקו את התשובה. גורמים מדיניים ופוליטיים באמריקה העבירו לאחרונה מסרים לממשלת ישראל לפיהם ארצות-הברית תצטרף למתקפה ישראלית על מתקני הגרעין אם תתרחש טרם קיום הבחירות לנשיאות בחודש נובמבר - כך דווח הבוקר (ב') ב"מעריב".

האיתותים בדבר הצטרפות אפשרית של הממשל האמריקני למהלך ישראלי הגיעו מסביבתם של הנשיא ברק אובמה, והמועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב מיט רומני הצפויים להתמודד זה מול זה בבחירות הקרובות. על-פי הדיווחים, המסרים הועברו הן מיועציו הפוליטיים של רומני, והן מפקידי ממשל הנחשבים למקורבים לנשיא אובמה.

בסביבתו של אובמה הסבירו את התמיכה בכך שהנשיא לא יוכל להתעלם ממתקפה באיראן ומתגובה קשה שלה נגד ישראל, לבטח לא בסמיכות למועד הבחירות. להערכת מקורביו, הצטרפות לתקיפה לצד ישראל תוביל לכך שהציבור בארה"ב יימנע מהחלפת נשיא מכהן בעת מלחמה. זאת ועוד, הסתייגות מן התקיפה לאחר שתתרחש, עלולה "להבריח" מצביעים רבים היישר אל מחנה רומני.