אזהרת רווח לאפריקה: תפסיד עד 800 מיליון שקל ברבעון השני

אפי פיתוח, החברה הבת של אפריקה ישראל, תפחית 240 מיליון דולר בעקבות ירידה בשווי נכסיה ברוסיה ■ אפריקה תפסיד עד 800 מיליון שקל

מכה קשה לאפריקה ישראל של לב לבייב: אפי פיתוח , החברה הבת של אפריקה ישראל המרכזת עבורה את פעילות הנדל"ן ברוסיה ומזרח אירופה, הוציאה הבוקר (ב') אזהרת רווח לרבעון השני של שנת 2012 בעקבות הפחתות שווי אשר צפויים להסב לה הפסד כולל של כ-240 מיליון דולר ברבעון השני של השנה.

אפי פיתוח מודיעה על הצפי להפסדים לאחר הערכת שווי חדשה לכנסיה, אשר קיבלה מחברת Jones Lang LaSalle. הפחתות השווי, וכן עליית האינפלציה בישראל, יסבו לאפריקה ישראל הפסד כבד של עד 800 מיליון שקל.

ההפחתות בגין נדל"ן להשקעה בהקמה משקפות בעיקרן ירידה בשוויים של 4 פרויקטים של אפי פיתוח המסווגים בספריה כנדל"ן להשקעה בהקמה: פוצ'טוביה, קוסינסקייה וכן טברסקיה פלאזה Ib וטברסקיה פלאזה II.

"פרויקטים אלה נמצאים בימים אלה בתהליכי הערכה על ידי מעריך השווי הבלתי תלוי", מסרה החברה. "ההפחתות נובעות משינויים במדיניות התכנון העירוני ובמדיניות הפיתוח של עיריית מוסקבה".

כתוצאה מהערכות השווי החדשות, וכן בשל התחזקות הדולר מול הרובל הרוסי, יפחת שווי תיק הנכסים של אפי פיתוח מרמה של 2.8 מיליארד דולר ל-2.4 מיליארד דולר ברבעון השני.

אפריקה ישראל, בעלת השליטה באפי פיתוח, מציינת כי בעקבות הפגיעה בחברה הבת, וכן בשל עליית מדד המחירים לצרכן בישראל ברבעון השני, היא צפויה לרשום הפסד כבד של 720-800 מיליון שקל בדוחות הרבעון השני שלה.