פנייה למלונות בניו-יורק: אל תתנו לאחמדינג'ד מקום לישון

ארגון UANI, הפועל להחרפת הבידוד הבינלאומי של איראן, קרא לבתי-המלון בניו-יורק להכריז שלא יסכימו לארח את נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד ומשלחתו בבואם לעצרת האו"ם שתתקיים בעיר בספטמבר

ארגון אמריקני הפועל להחרפת הבידוד הבינלאומי של איראן קרא לבתי המלון בניו יורק להכריז שלא יסכימו לארח את נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד ומשלחתו בבואם לעצרת האו"ם שתתקיים בעיר בספטמבר.

הארגון - United Against Nuclear Iran (UANI) פועל בשנים האחרונות בזירה המשפטית והציבורית להחרפת הסנקציות הכלכליות הבינלאומיות על איראן, במטרה לסכל את שאיפותיה הגרעיניות. בין היתר הארגון מוקיע ציבורית חברות העושות עסקים עם איראן ומסייע לקידום הטלת סנקציות חריפות יותר על הממשל האיראני.

בימים האחרונים שלח הארגון מכתב ל-72 בתי מלון בעיר ניו יורק וקרא להם לדחות הזמנות לאירוח משלחתו של נשיא איראן בעת שיגיע לעיר לרגל העצרת הכללית השנתית של האו"ם. "אחמדינג'אד הוא מנהיג של משטר נפשע החותר לפיתוח נשק גרעיני ומממן פעילות טרור בינלאומית. הוא באופן אישי קרא בעבר להשמדת ארצות הברית ומכנה את פיגועי ה-11 בספטמבר 'שקר גדול', ולפיכך ראוי שאף בית עסק שמנוהל באחריות בניו יורק לא יקדם אותו בברכה או יאפשר לו מקום לינה", נאמר במכתב.

הארגון שיגור פנייה מיוחדת למלון "וורוויק ניו יורק", שהחליט אשתקד לארח את המשלחת האיראנית וספג ביקורת ציבורית ותקשורתית בשל כך. הפגנות וביקורת שהשמיעו אנשי UANI נגד המלון סוקרו בהרחבה בכלי התקשורת הבולטים בארה"ב.

במכתב ששלח יו"ר UANI, השגריר מארק וואלס, למנהלי בתי המלון נאמר: "מחמוד אחמדינג'אד הוא מנהיג של משטר נפשע, ששם ללעג את החוק הבינלאומי, חותר לפיתוח נשק גרעיני, מממן פעילות טרור בינלאומית ומתעלל באזרחיו. מסיבות אלה אנו מאמינים שאף מקום מפגש או בית מלון אמריקני יארח אותו ואת משלחתו. אנו קוראים לכל בתי המלון בניו יורק לסייע לבודד ולהוקיע את המשטר האיראני על ידי לקיחת אחריות ודחיית הזמנותיהם לאירוח או מקום כינוס שייתן להם במה להפצת תעמולתם".

הארגון הדגיש שאין בכוונתו לפגוע בעסקיהם הלגיטימיים של בתי המלון בניו יורק ואולם בשל האיום החמור הנשקף מהמשטר האיראני, בכוונתם לבקר ולתקוף באופן פומבי את בתי המלון שלא יקבלו את ההחלטה הראויה והמוסרית של דחיית המשלחת האיראנית.