החוב הלאומי של איטליה לשיא חדש: כמעט 2 טריליון אירו

החוב של איטליה הגיע עד סוף יוני ל-1.973 טריליון אירו ■ גם הגירעון התקציבי במדינה עלה ב-1.1 מיליארד דולר השנה לעומת החצי הראשון של 2011

איטליה ממשיכה לשקוע בחובות. הבנק המרכזי האיטלקי פרסם היום נתוני חדשים בנוגע לגובה החוב הציבורי של איטליה לחודש יוני שרשם שיאים חדשים. החוב של איטליה עלה לכ-2 טריליון אירו, בעוד שהגירעון התקציבי של המדינה היה גדול יותר מאשר בשנה שעברה, וזאת הודות בעיקר לנתח של המדינה בחבילות החילוץ שהוענקו למדינות באירופה.

על פי הנתונים של הבנק המרכזי האיטלקי, החוב של איטליה עד סוף יוני השנה עמד על 1.973 טריליון אירו, בעוד שהרזרבות של המדינה עמדו על 10.3 מיליארד אירו. התשואות על אגרות החוב של איטליה ל-10 שנים עומדות כעת על 5.78%.

עוד עולה מהנתונים של הבנק המרכזי שהגירעון התקציבי של המדינה בחצי הראשון של השנה עמד על 47.7 מיליארד אירו - 1.1 מיליארד אירו יותר מאשר הגירעון התקציבי של המדינה בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בגירעון נובעת, כאומר, מהגדלת נתח הסיוע שהעניקה איטליה למדינות אחרות באירופה ל-16.6 מיליארד אירו, לעומת 6.1 מיליארד אירו בשנה שעברה.

איטליה הציבה לעצמה יעד של הפחתת הגירעון לכ-1.7% מהתוצר המקומי הגולמי עד סוף השנה, לעומת 3.9% בשנת 2011. אך שר האוצר האיטלקי וויטוריו גרילי הודה אתמול כי השגת היעד הזה השנה תהיה בלתי אפשרית.