יוצאת מהנישה: פרוטליקס קיבלה אישור לניסוי במחלת פאברי

דוד אביעזר: "אנו שמחים מאוד להתחיל את השלב הקליני בפיתוח תרופת ה-PRX-102, שעשויה להציג שיפור חשוב באיכות חייהם של חולי פאברי, מחלה נדירה גנטית, הפוגעת בכ-8,000 חולים ברחבי העולם"

חברת פרוטליקס, שמפתחת תרופות בתאי צמח וכבר קיבלה אישור לשיווק של תרופה למחלת הגושה, הודיעה על קבלת אישור לכניסה לניסוי קליני במוצר נוסף, תרופה לטיפול במחלה הגנטית פאברי. החברה מעריכה כי הניסוי יחל במהלך הרבעון הרביעי של 2012, כלומר בחודשים הקרובים. הניסוי ייערך ב-18 חולים, ללא קבוצת ביקורת, ויבחנו בו מינונים הולכים ועולים של התרופה.

אם המוצר יתקדם כפי שמצפה פרוטליקס , הוא עשוי להיות המוצר השני שלה שיגיע לשוק. כמו התרופה של פרוטליקס לגושה, אליליסו, גם התרופה הנוכחית, המכונה כעת PRX-102, צפויה להתחרות במוצר של חברת ג'נזיים, ה-Fabryzyme, אשר מיוצרת בתאי חיה. ב-2011 מכרה ג'נזיים את התרופה בכ-150 מיליון דולר, היקף נמוך משמעותית מפוטנציאל השוק, בשל תקלה באחד ממתקני הייצור שלה.

בניגוד לאליליסו, אשר משתדלת להיות דומה ככל האפשר לתרופה של ג'נזיים לגושה, סרזיים, למעט שיטת ההפקה השונה שלה, התרופה לפאברי PRX-102, שונה מעט במכוון מה-Fabrazyme באופן שפרוטליקס מעריכה שעשוי לתת לה יתרון בשוק הפאסברי, אם וכאשר תגיע אליו.

"אנו שמחים מאוד להתחיל את השלב הקליני בפיתוח תרופת ה-PRX-102, אשר להערכתנו עשויה להציג שיפור חשוב באיכות חייהם של חולי פאברי, מחלה נדירה גנטית, הפוגעת בכ-8,000 חולים ברחבי העולם", מסר ד"ר דוד אביעזר, מנכ"ל פרוטליקס. כמו מחלת הגושה, גם מחלת פאברי מאופיינת בהצטברות של חומרים רעילים באיברים עד פגיעה בתפקוד האיבר.