הדולר היציג ננעל ב-4.03 ש'; הדיבורים על איראן עדיין במוקד

הדולר היציג ירד ב-0.14% והאירו נחלש בכ-0.19% ושערו היציג נקבע על 4.982 שקלים ■ אנליסט המט"ח של ברקליס מעריך שהשקל יתחזק מול הדולר לרמה של 3.77 שקל לדולר תוך חצי שנה

המסחר בזירת המט"ח התנהל היום (ג') בהתחזקות של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר התחזק ב-0.14% מול השקל ושערו היציג נקקבע על 4.03 שקלים, והאירו ירד מתחת ל-5 שקלים ושערו היציג נקבע על 4.982 שקלים.

אתמול השקל נחלש מול הדולר והאירו: המטבע האמריקני התחזק בכ-0.9% לשער יציג של 4.041 שקלים, והאירו טיפס ב-1.6% לשער יציג של 4.992 שקלים. הגורם המרכזי להיחלשות השקל היו הדיבורים הגוברים על תקיפה ישראלית באיראן, והמטבע המקומי המשיך להיחלש גם לאחר קביעת השערים היציגים.

אנליסט המט"ח של ברקליס קון צ'ו מסרב להתרגש מהעלייה מהתחזקות הדולר אל מול השקל והוא מעריך שבסך הכל מדובר באפיזודה חולפת שנובעת בעיקר מההאטה בעולם, ולכן, לפי הערכתו, הדולר עוד יחלש מול השקל לרמה של 3.77 שקל תוך חצי שנה.

"שער החליפין הנוכחי נובע מהיחלשות היצוא וההאטה הגלובלית, ומצד שני יש השפעות מקרו חיוביות בישראל. השקל יישאר יציב מול הדולר לחודש הקרוב, ובטווח של חצי שנה יתחזק ל-3.77 שקל לדולר", אומר קון.

בזירה האירופית התפרסמו היום נתוני התמ"ג של גרמניה וצרפת והם הציגו נתונים טובים יותר מהתחזיות. התמ"ג של צרפת ברבעון השני של השנה נותר יציב לעומת צפי להתכווצות של 0.1%. בעוד שהתמ"ג של גרמניה רשם צמיחה של 0.3% לעומת צפי לצמיחה של 0.2%.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין][לפורטל הפיננסי]