קרנות הגידור יושבות על 60 מיליארד אירו מחוץ לבורסות

על פי בלומברג, מספר קרנות גידור בארצות הברית העבירו חלק מהפעילות שלהם לאירופה על מנת לנצל את המצב שם ■ הבעיה היא שרוב הבנקים מסרבים לצאת במכירות חיסול על הנכסים שלהם

לקרנות הגידור וחברות השקעה יש כ-60 מיליארד אירו שממתינים להשקעה בניירות ערך של חברות ובנקים שנמצאים בקשיים כלכליים, כך מדווחת סוכנות הידיעות "בלומברג". על פי בלומברג קרנות הגידור ממתינות שמשבר החוב באירופה יוביל לכך שאותן חברות במצוקה יקיימו את מכירת החיסול הגדולה ביותר בהיסטוריה. אולם בפועל, רק חלק קטן מאותן חברות מוכרות את הנכסים שלהם.

הסיבה לכך נעוצה בצעדים שנקט נשיא הבנק המרכזי מריו דרגי מאז שנכנס לתפקיד שלו לפני 9 חודשים שאיפשרו לבנקים לחזק את המאזנים שלהם מבלי שיצטרכו לפתוח במכירת חיסול של הנכסים שלהם. מאז שנכנס דרגי לתפקיד הוא הספיק להוריד את הריבית בגוש האירו 3 פעמים וכיום היא עומדת על 0.75% - שפל היסטורי מבחינת גוש האירו - מה שהוריד לחץ מהבנקים למכור את נכסיהם במחירי רצפה.

"יש מספר רב של הזדמנויות להשקיע, השאלה היא האם הבנקים מוכרים", אמר כריסטופר הארט, נשיא ארגון המסחר TMA UK, בכנס שנערך בלונדון בחודש יוני על הנושא הזה. לקרנות גידור יש מספר "מצבים מיוחדים", כפי שמגדירים אותם, שבהם הם יכולים להשקיע, שכוללים השקעה באגרות חוב עם תשואות גבוהות, הלוואות ממונפות, אג"ח מגובות משכנתאות ונכסים.

על פי בלומברג מספר קרנות גידור מארצות הברית העבירו חלק מהפעילות שלהם לאירופה ופתחו משרדים שם על מנת ליהנות מהתקופה הקשה שעוברת על אירופה כיום. הכסף שמגוייס על ידי קרנות הגידור, כולל מינוף, יכול להגיע עד כדי 100 מיליארד אירו שיכולים להיות מושקעים בסוגי השקעות כאלה.