סידור קבוע: בריטניה תמשיך לשחק כנבחרת כדורסל מאוחדת

אנגליה וסקוטלנד חתמו על הסכם לפיו ימשיכו להפעיל נבחרת תחת דגל היוניון ג'ק; היוזמה החדשה של פיב"א: טורניר 3 על 3 במשחקים האולימפיים ביורו 2016

בעקבות ההופעה המאוחדת של נבחרת בריטניה בטורניר הכדורסל האולימפי בלונדון, החליטו ראשי הכדורסל של אנגליה וסקוטלנד להמשיך ולשמור על הפורמט המאוחד גם בהמשך. בתחילת השבוע חתמו ראשי איגוד הכדורסל של אנגליה וסקוטלנד מול פיב"א על הסכם במסגרתו יפסיקו שתי המדינות להחזיק נבחרות נפרדות.

במקום זה תמשיך לפעול נבחרת בריטניה מאוחדת, כאשר המטרה היא לאחד כוחות שיאפשרו לנבחרת המאוחדת להימנות באופן קבוע על הדרג הראשון באירופה, ובהמשך גם בעולם. היוזמה המקורית דיברה על נבחרת בריטית שתאוחד לשתי אולימפיאדות בלבד - לונדון 2012 וריו דה ז'ניירו 2016. מי שכרגע לא מצטרפת ליוזמה היא ווילס, שהביעה התנגדות למהלך עוד לפני הטורניר האולימפי בלונדון.

ההופעה של נבחרת הגברים של בריטניה במשחקי לונדון לא היתה מוצלחת במיוחד. הקבוצה המאוחדת הפסידה את כל 4 משחקיה הראשונים בשלב הבתים, וניצחה את המשחק האחרון חסר החשיבות מול סין. נבחרת הנשים הבריטית הפסידה את כל 5 משחקיה בטורניר.

מזכיר פיב"א פטריק באומן אמר לתקשורת כי "לכולם יש רצון שבמדינה הזו יהיה כדורסל כמו שיש בספרד, צרפת, איטליה ויוון". על הסירוב של וולס להצטרף ליוזמה המאוחדת, אמר באומן: "האם הגיוני לשמור על עצמאות רק בשביל לשחק בדרג ג' של אירופה?"

כמו כן הודיעה פיב"א כי היא דוחפת לשני שינויים לקראת משחקי ריו ב-2016: הראשון הוא הרחבת הטורניר האולימפי ל-16 נבחרות במקום 12 כיום. השינוי השני הוא ניסיון להכניס לתוכנית האולימפית טורניר 3 על 3, שכבר קיים במשחקים האולימפיים לנוער.