ברינסווי החלה בניסוי רב-מרכזי במאניה-דפרסיה

החלה בניסוי רב-מרכזי שני, הפעם בתחום הטיפול בהפרעה דו-קוטבית ■ הודיעה כי התקשרה עם 18 מרכזים רפואיים בישראל, קנדה וארה"ב, וחלקם כבר החלו בגיוס חולים

ברינסווי החלה בניסוי רב מרכזי שני, הפעם בתחום הטיפול בהפרעה דו-קוטבית (מאניה דפרסיה). החברה הודיעה אתמול כי התקשרה עם 18 מרכזים רפואיים בישראל, קנדה וארה"ב, וחלקם כבר החלו בתהליך גיוס החולים. התחלת הניסוי היא לפי לוחות הזמנים אותם הציבה החברה בתחילת השנה, לפיהם הניסוי יחל במהלך הרבעון השלישי.

ברינסווי הודיעה באפריל על סיום בהצלחה של הניסוי הרב-מרכזי שלה בטיפול בדיכאון. התוצאות הוגשו ל-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית, והיא אמורה להשיב תוך כחודשיים, כאשר ייתכן והתשובה תהיה אישור המוצר לשיווק בארה"ב. המוצר כבר מאושר לשיווק באירופה ובמדינות נוספותב עולם ומשווק על ידי החברה באופן ספורדי.

הניסוי בתחום הדיכאון ארך כשנתיים וחצי, אולם ייתכן והניסיון שנצבר על ידי בריינסויי בתחום ניהול הניסויים הקליניים ועל ידי המרכזים בעבודה עם המוצר, יאפשר לה לסיים את הניסוי הנוכחי מהר יותר מאשר את הקודם. זאת, בעיקר אם המוצר יאושר בינתיים לשיווק, מצב שיסיר אצל הרופאים ואצל החולים חלק מן החששות לגבי הטיפול בו.

מניית החברה לא הגיבה היום להודעה ובריינסוווי נסחרת לפי שווי של 278 מיליון שקל. מתחילת השנה עלתה 30%, בעיקר בזכות התוצאות הטובות בדיכאון.