עזריאלי: ה-NOI עלה ב-13%, אך הרווח הנקי נחתך ב-48%

הירידה ברווח - כתוצאה משערוכים נמוכים יחסית של נכסי הנדל"ן, שהסתכמו ב-98 מיליון שקל הרבעון, לעומת 370 מיליון שקל אשתקד ■ ה-NOI הסתכם בכ-269 מיליון שקל ■ עזריאלי: "על אף המחאה, צמיחה מסוימת במבקרים במרכזי המסחר והקניונים"

קבוצת עזריאלי מדווחת הבוקר (ה') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה, כשהיא מציגה גידול של כ-13% ב-NOI לעומת אשתקד, לכ-269 מיליון שקל. הרווח הנקי, מנגד, נחתן ל-198 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 388 מיליון שקל אשתקד.

הגידול ב-NOI, הפרמטר המרכזי הקשור בביצועי הקבוצה במגזר הנדל"ן המניב, נובע בעיקרו מגידול בהכנסות משכירות, בין היתר, בשל פתיחת הקניונים בעכו ובקרית אתא, ורכישת הנכסים גלריה ופלאזה ביוסטון בארה"ב.

הירידה ברווח הנקי, מנגד, מגיעה כתוצאה של שערוכים נמוכים יחסית של נכסי הנדל"ן שהסתכמו ברבעון השני בהיקף של כ-98 מיליון שקל - לעומת שערוכים בסך של כ-370 מיליון שקל אשתקד.

למרות המחאה, הקניונים מלאים

בדוח עצמו, ניתן היה למצוא רמזים לגבי פעילות הנדל"ן של הקבוצה: "על אף המחאה החברתית, נרשמה יציבות ברבעון השני ביחס לרבעון הראשון, ונרשמה צמיחה מסוימת במבקרים במרכזי המסחר והקניונים".

עם זאת, מבהירים בעזריאלי כי "מורגשת התמתנות מסוימת בביקוש לשטחי מסחר, נוצר קושי בהעלאת דמי השכירות באזורים מסוימים בהם התחרות גוברת, ומורגש לחץ מתון להורדת דמי שכירות מצד שוכרים".

למרות זאת, מבהירים בקבוצה כי תוצאותיה הכספיות לא הושפעו "בצורה מהותית" מההתפתחויות המדוברות.

"ממשיכים להציג צמיחה"

התזרים השוטף הפרמננטי (FFO) המיוחס לפעילות הנדל"ן רשם ברבעון זה גידול של כ- 15%, לעומת הרבעון המקביל והסתכם בכ-180 מיליון שקל. הגידול מיוחס בעיקר לשיפור בתוצאות הפעילות של הנכסים, לרכישת נכסים חדשים והשלמת נכסים בבנייה.

ממוצע הפדיונות בקניוני הקבוצה עלה בכ-6% במחצית הראשונה של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ללא הרחבות וקניונים חדשים (גידול מנכסים זהים) ממוצע הפדיונות בקניוני הקבוצה עלה בכ-2% בתקופה זו לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

האיתנות הפיננסית של קבוצה מוסיפה להיות חזקה: לעזריאלי מינוף נמוך - חוב פיננסי נטול מאזן בשיעור של 22% והון עצמי בהיקף של כ-11 מיליארד שקל המהווה כ-61% מסך מאזן סולו מורחב של הקבוצה.

בתקופת הדו"ח המשיך שיעור התפוסה של נכסי הנדל"ן של הקבוצה להיות גבוה מאד, ועמד על קרוב ל-100% במגזר המרכזים המסחריים והקניונים וקרוב ל-100% תפוסה במגזר המשרדים בישראל.

שלמה שרף, מנכ"ל קבוצת עזריאלי, אמר בהמשך לפרסום הדוחות כי "אנו ממשיכים להציג צמיחה בפעילות הליבה של הקבוצה. אנו בעיצומה של תנופת פיתוח ובניית מנועי צמיחה בהשקעה כוללת של כ-3.2 מיליארד שקל; בתקופת הדוח השקענו 560 מיליון שקלים ברכישת נכסים חדשים ובפיתוח קיימים; הקבוצה ממשיכה להפגין איתנות פיננסית יוצאת דופן המתבטאת ברמת מינוף נמוכה והון עצמי גבוה".