"ניתן יהיה לשלול את השכר לשחקנים אלימים"

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, בראיון לפתיחת העונה בגל"צ: "שחקנים אלימים יורחקו לחצי שנה אוטומטית; השמחה הכי גדולה של אנשים פה היא שמחה לאיד"

לרגל פתיחת עונת 2012/13 של ליגת העל בכדורגל בשבת הקרובה, התראיין היום (ה') יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, לתוכנית "עושים ספורט" בגלי צה"ל.

לוזון התייחס בין היתר לשורת האירועים האלימים שליוו את המשחקים בעונה הקודמת, בין היתר קטטת השחקנים במשחק בין מכבי פ"ת להפועל חיפה. "אסור שזה יחזור על עצמו, נעשה הכל כדי שזה לא יקרה שוב". לוזון אמר כי הענישה לשחקנים תוחמר משמעותית בעונה הקרובה, וכי שחקן שיהיה מעורב באירוע מהסוג הזה, צפוי לספוג מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל עונש הרחקה אוטומטי של חצי שנה.

לוזון הוסיף כי "במקרים כאלו תהיה זכות לבעלי הקבוצות לשלול לשחקנים המתפרעים את השכר. עכשיו בואו נראה את הגבר שיעז לגדוע את פרנסתו לחצי שנה".

על התרומה האישית שלו לכדורגל הישראלי, אמר לוזון: "לא מסתכל על הקטע האישי שלי, אלא רק על טובת הציבור. כשאעזוב את התפקיד יבחנו מה עשיתי טוב ומה פחות טוב. ואני בטוח שאחרי שאעזוב, שנה שנתיים לאחר מכן, כולם יגידו 'וואו, הוא עשה המון'. לא אוהבים פה לפרגן. לא לראש הממשלה, לא ליו"ר ההתאחדות, לא ליו"ר הוועד האולימפי. השמחה הכי גדולה של אנשים פה היא שמחה לאיד. אני מקבל כל כך הרבה כבוד והערכה באירופה, ופה לא".

כמו כן, התייחס לוזון לחזרת הכדורגל הישראלי: "היה קיץ מעניין, היה יורו מדהים ואולימפיאדה נהדרת, אבל עם יד על הלב - אני מתגעגע לכדורגל הישראלי ומת כבר להיות ביום שני בבלומפילד במשחק של מכבי ת"א נגד מכבי חיפה".