קלר: תשובה היה מוכן לשלם למחזיקי האג"ח 550 מיליון ש'

אדוארד קלר טוען כי הוא דרש תשובה - יחד עם עו"ד גיא גיסין - 950 מיליון שקל ■ מנכ"ל החברה ערן מיטל: "זאת לא הייתה הצעה, היו רק דיבורים בעלמא"

אדוארד קלר, נציג מחזיקי אג"ח כ"ה של דלק נדל"ן , טען היום (ה') באסיפת בעלי האג"ח כי יצחק תשובה הסכים לשלם 550 מיליון שקל במזומן, אולם הוא דרש - יחד עם עו"ד גיא גיסין - סכום גבוה יותר של 950 מיליון שקל (44% מהחוב).

אסיפת האג"ח מתקיימת במטרה להצביע על מתווה הסדר החוב בדלק נדל"ן. אתמול מסרה רשות ני"ע כי "לא יהא זה נכון לאפשר 'הצבעה במחטף' ומן הראוי להעניק למחזיקים את הזמן הדרוש להם על מנת לעכל ולהפנים את השינויים האחרונים שפרסמה החברה במסגרת מתווה ההסדר הסופי, ולקיים דיון נוסף בהסדר הסופי באסיפה שתתכנס לשם כך".

ניתן להעביר את כתבי ההצבעה עד לשעה 18:00. על פי גורמים בשוק ההון המוסדיים המתנגדים להסדר החוב הם מגדל שוקי הון, פסגות, כלל, מיטב, אנליסט ואלטשולר שחם והמוסדיים שבעד ההסדר הם מנורה מבטחים, הראל וילין לפידות.

מנכ"ל החברה ערן מיטל הגיב לדברים: "זאת לא הייתה הצעה, היו רק דיבורים בעלמא".

המו"מ של דלק נדל"ן עם מחזיקי האג"ח שלה (חוב בהיקף של 2.1 מיליארד שקל) החל לפני שנה. לאחר אינספור עליות ומורדות דומה שהגיע רגע האמת ויש לבחור בין הסדר חוב הכולל תספורת של לפחות 60% לבין פירוק שישאיר את מחזיקי האג"ח עם אחוזים בודדים מהחוב.

מחזיקי האג"ח טענו עד היום, כי תשובה לא נתן את הסכמתו להסדר החוב בכתב, אך במתווה שפורסם הפעם חתימת בעל השליטה מתנוססת בעמוד 224. המתווה החדש והמתוקן של הסדר החוב נחתם עם נציגות אג"ח ה' (חוב של כ-1.4 מיליארד שקל) לאחר מו"מ ארוך ומתיש. ביהמ"ש נענה היום (ד') לבקשת החברה, לדחות עד מחר את מועד ההצבעה. ביום שני הקרוב, 27 באוגוסט, תתקיים אסיפת נושים משותפת לשלוש סדרות האג"ח של החברה, וב-2 בספטמבר יתקיים דיון בנושא בביהמ"ש.