טהרן לאסד: "העבר חלק ממאגרי הנשק הכימי ללבנון"

ידע מודיעיני חדש שהגיע לידי הממשל האמריקני, טוען כי קיים לחץ מצידה של הרפובליקה האסלאמית על המנהיג הסורי להעביר את הנשק הכימי שברשותו לידי ארגון חיזבאללה הלבנוני

האם בטהרן מתכוננים ביתר שאת ליום שאחרי נפילתו של בשאר אסד? על פי דיווחים הטוענים כי מידע מודיעיני חדש שהגיע לידי ארה"ב ובנות בריתה - גורמים בטהרן הפעילו באחרונה לחץ על המנהיג הסורי כדי שיעביר חלק ממצבורי הנשק הכימי שברשותו לידי ארגון חיזבאללה הלבנוני - כך פורסם ב"מעריב".

הדיווח מגיע לאחר שהשבוע יצא הנשיא אובמה בהתבטאות חריגה ואמר כי כל שימוש או העברה של הנשק הכימי שברשותו של אסד הם בבחינת "קו אדום", שיביא לפעולה צבאית נגד סוריה.

האזהרה של ארה"ב מתבססת על מידע מודיעיני חדש, שלפיו האירנים מגבירים את הלחץ על הנשיא הסורי, ככל הנראה כחלק מההכנות ליום שאחרי נפילתו, ומפצירים בו למסור חלק ממצבורי הנשק הלא-קונבנציונלי שברשותו לידי ארגונו של נסראללה - זאת לפני שייפול לידי המורדים במדינה.

"אנחנו לא יכולים להרשות מצב שבו אמצעי לחימה כימיים או ביולוגיים נופלים לידיים הלא נכונות", הדגיש הנשיא אובמה בתחילת השבוע. "יש לנו מגוון אפשרויות של תכניות לפעולה. יצרנו קשר עם כל גורף באזור והבהרנו שמדובר בקו אדום עבורנו. הנושא הזה לא נוגע רק לסוריה, הוא נוגע גם לבנות בריתנו באזור - כולל ישראל", הוסיף הנשיא.

במערב גוברת ההערכה שלפיה במרוצת השנים צברה דמשק כמויות ענק של נשק כימי מסוג גז חרדל, גז סארין וציאניד. בעבר טענו אסד ובכירי משטרו כי שימוש בנשק הזה ייעשה אך ורק במקרי קיצון של התערבות צבאית בנעשה במדינה.