דיווח: הבנק האירופי לא יחל ברכישות אג"ח עד ספטמבר

שני בכירים בבנק המרכזי האירופי ל"בלומברג": הבנק ימתין עם ההחלטה על רכישו אג"ח עד פסיקתה של גרמניה בדבר קרן הייצוב האירופאית (ESM), ב-12 בספטמבר

הבנק המרכזי האירופי (ECB), בראשותו של היו"ר מריו דרגי, צפוי להמתין עם ההחלטה על רכישת אג"ח ממשלתיות של כלכלות היבשת לפחות עד חודש ספטמבר - אז צפויה ממשלת גרמניה לפסוק בדבר הקמתה של קרן הייצוב הקבועה לאירופה (ESM). כך מוסרים היום (ו') ל"בלומברג" שני גורמים בכירים בבנק המרכזי האירופי.

ב-12 בספטמבר צפויה ממשלת גרמניה לפסוק בדבר חלקה של הממשלה הגרמנית בקרן הייצוב הקבועה של אירופה (ESM), אשר היקפה צפוי לעמוד על כ-500 מיליארד אירו. בשל כך, יו"ר ה-ECB דרגי ככל הנראה לא יכריז על רכישות אג"ח ממשלתיות, כפי שמקווים משקיעים ואנליסטים רבים, במסיבת העיתונאים שייכנס ב-6 בספטמבר.

"מי שמצפה שדרגי ייצא בהכרזה משמעותית ב-6 בספטמבר, עלול להתאכזב", מסרו הגורמים לבלומברג, והתייחסו גם לאפשרות כי הבנק יבצע רכישות אג"ח: "תוכנית מוניטארית, בכל מקרה, נזקקת לפרטים נוספים כדי להשלימה".

אולם, בתגובה למידע - דובר ה-ECB בפרנקפורט, סירב להגיב.

ב-2 באוגוסט, נזכיר, הצהיר יו"ר ה-ECB דרגי כי הבנק האירופי ייתכן וישיק מהלך מוניטארי לריסון המשבר, בעוד הוא ירכוש אג"ח ממשלתיות של איטליה וספרד. "נעשה הכל לשמירה על גוש האירו - אל תדאגו, זה יספיק", אמר דאז דרגי, באמירה שהציתה ראלי בשווקים ומיתנה את העליות בתשואות האג"ח של איטליה וספרד.