אסד טבח ב-440 סורים - שיא מתחילת מלחמת האזרחים

איש אופוזיציה סורי: "המשטר מאמין שהדרך היחידה לחסל את ההתקוממות היא להרוג, להרוג ולהרוג. עמוק בפנים הם יודעים שהם הולכים ליפול, אך הם רוצים להרוס כמה שיותר לפני שזה קורה"

יותר מ-440 סורים - גברים, נשים וילדים - נטבחו אתמול (שבת) ע"י כוחותיו של נשיא סוריה בשאר אסד. מדובר בשיא במספר ההרוגים היומי מאז פרצה מלחמת האזרחים. כך דווח ברשת CNN.

מלחמת האזרחים בסוריה נמשכת מזה 17 חודשים והסוף לא נראה באופק. על אף דיווחים ברשתות זרות על כך שאסד מוכן לעזוב את המדינה ולקבל מקלט מדיני במקום אחר, כוחותיו ממשיכים לטבוח בבני העם הסורי, כאשר אנשי ה"שביחה" ממשיכים באקט המזעזע של רצח ילדים ועטיפת גופותיהם בסדינים ושמיכות לבנות, הנחת פרחים על הגופות ופרסום תמונותיהן.

אתמול טבחו אנשי אסד ביותר מ-200 אנשים בעיר דראיה מוכת הקרבות. דראיה, פרבר של דמשק, נמצאת תחת התקפה כבדה של צבא אסד מזה 6 ימים. ב-CNN מציינים כי קשה לאמוד את מספר ההרוגים האמיתי כיוון שצבא אסד מגביל את חופש הפעולה של העיתונאים הזרים בסוריה.

"דראיה הפכה מטרה כי היא קרובה לבירה דמשק", אמר איש האופוזיציה רפיף ג'וטאטי. "היא אחת מהערים הראשונות שהתקוממו נגד משטר אסד. המשטר מאמין שהדרך היחידה לחסל את ההתקוממות היא להרוג, להרוג ולהרוג. עמוק בפנים הם יודעים שהם הולכים ליפול, אך הם רוצים להרוס כמה שיותר לפני שזה קורה".

בתוך כך, שר החוץ של טורקיה הכחיש את הדיווחים לפיהם טורקיה מתכננת לשלוח חיילים וסיוע צבאי למורדים בסוריה: "אלה טיעונים שמשטרים תמיד השתמשו בהם כדי לחפות על הבעיות שלהם. שום משטר שנלחם בבני עמו לא יכול לשרוד לאורך זמן. למשטר אסד יש חודשים, או אפילו שבועות".