הערכות: בקבינט העתידי של רומני - מחבר סטארט-אפ ניישן

לפי האתר "פוליטיקו", שמתווה הרכב אפשרי של קבינט רומני, אחת הדמויות המרכזיות בקבינט יהיה דן סנור, אחד משני המחברים של "סטארט אפ ניישן", הספר הקלסי על פריחת מיזמי היי-טק בישראל

מיט רומני עדיין רחוק מהבית הלבן. הוא הצליח לכרסם ביתרונו של מתחרהו הדמוקרטי ברק אובמה בסקרים, אבל המכשולים בדרך לנשיאות, לרבות העובדה שהוא אינו מצליח להתחבב על ציבור הבוחרים, הופכים את הלשכה הסגלגלה למטרה חמקמקה, אם לא בלתי מושגת.

ובכל זאת, עם פתיחת הוועידה הרפובליקנית בטאמפה, מתחילות לרחף ביקום הפוליטי האמריקני הערכות על הרכב הקבינט של הנשיא רומני. אין ספק שרבות מהן יוצאות מסביבת המועמד הרפובליקני במאמץ לשכנע את הבוחרים שמטה רומני רואה ניצחון בבחירות כעובדה מוגמרת. בגלל מקורן, אפשר לייחס להערכות אלה מידה גדולה של אמינות (במקרה שרומני אכן יצליח להגיע לבית הלבן).

לפי האתר "פוליטיקו", שמתווה הרכב אפשרי של קבינט רומני, אחת הדמויות המרכזיות בקבינט הזה יהיה דן סנור, אחד משני המחברים של "סטארט אפ ניישן", הספר הקלסי על פריחת מיזמי היי-טק בישראל, שנהפך רב מכר מיד לאחר שיצא לאור ב-2009. סנור, יהודי שלמד באוניברסיטה העברית, הוא יועץ קרוב לרומני והאדם שהביא אותו לשני ביקורים בישראל: ב-2007, לפי שרץ בפעם הראשונה לנשיאות, ולפני כחודשיים.

לדברי "פוליטיקו", עשוי סנור להתמנות ליועץ לביטחון לביטחון לאומי בבית הלבן, אחד מהתפקידים המכריעים בכל ממשל, או סגן ראש מטה הבית הלבן. אין ספק, שהוא יוסיף להיות איש הקשר העיקרי עם ישראל בממשל פוטנציאלי של רומני, לאחר שמילא תפקיד דומה למען רומני בשש השנים שחלפו.

בשיחה עם עיתונאי במגזין המקוון "טאבלט" אמר סנור כי "סטארט אפ ניישן" מראה שלא כל שיחה על ישראל חייבת להתמקד בסכסוך הישראלי-פלסטיני. בעקבות הפלישה האמריקנית לעיראק ב-2003, שימש סנור כדובר של רשות הכיבוש האמריקני בבגדאד. אחר-כך עבד בוול סטריט וצבר הון.

שלושה מועמדים אפשריים לתפקיד שר האוצר בממשל רומני הם גלן האבארד, שהיה יו"ר מועצת היועצים הכלכליים בממשל בוש הבן; מייק ליוויט, מורמוני, שהיה ראש המשרד להגנת הסביבה ושר הבריאות באותו ממשל; והסנטור הרפובליקני רוב פורטמן, שמילא תפקידים בכירים בממשלי בוש האב ובוש הבן. האבארד מוזכר גם כיו"ר פדרל ריזרב. רומני אמר באחרונה שבדעתו להחליף את בן ברננקי בתום כהונתו, אם ייבחר.

רוברט זוליק, שהיה ראש הבנק העולמי, סגן שר החוץ ובכיר בגולדמן זקס, מוזכר כמועמד בטוח למדי לתפקיד שר החוץ.