האם "סופר מריו" יהפוך בקרוב את המומנטום באירופה?

האם יו"ר הבנק האירופי ייצא בקרוב בהכרזה דרמטית לגבי המשבר בגוש האירו? ■ לטענת כלכלנים ואנליסטים רבים, הודעתו אתמול על ביטול השתתפותו בכנס בג'קסון הול, היא סימן חיובי

האם יו"ר הבנק המרכזי האירופי (ECB), מריו דרגי, צפוי לצאת בקרוב בהכרזה משמעותית לריסון משבר החוב באירופה? לטענת כלכלנים ואנליסטים רבים, הודעתו של דרגי אמש כי לא יגיע לכנס הבנקאות בג'קסון הול, היא סימן חיובי בנושא.

דרגי, נזכיר, הודיע אתמול על ביטול השתתפותו בכנס הבנקאית שיתקיים בג'קסון הול. דרגי, שאמור היה להגיע לכנס ואף לשאת בו דברים בשבת, ביטל את השתתפותו לאור "עומס עבודה", לדבריו. לפיכך, ל-ECB לא תהיה נציגות כלל בכנס.

אמליה בורדאו, מנהלת השקעות ב-Westpac Institutional Bank טוענת כי המהלך הוא "סימן חיובי": "השווקים יודעים שמהלך הקלה כמותית יגיע בקרוב מה'פד', והקלה כזו עשויה להגיע גם מה-ECB", אמרה בריאיון ל-CNBC. בורדאו סבורה כי הדבר מהווה איתות לכך שה-ECB ירכוש בקרוב אג"ח ממשלתיות של כלכלות אירופה, במטרה ללחוץ את התשואות על עליהן כלפי מטה.

לדבריה, ביטול השתתפותו של דרגי בכנס, היא סימן מהותי לכך שאנו לקראת מהלך משמעותי שכזה באירופה: "נראה של-ECB יש הרבה עבודת הכנה לעשות, לקראת תוכנית רכישות האג"ח שהוא מתכנן להשיק בגוש האירו".

הבוקר, התפרסם טור אישי של דרגי במגזין הגרמני "דה צייט", במסגרתו טען כי על ה-ECB לנקוט ב"צעדים יוצאי דופן" בזמנים אלה, בכדי להבטיח את ריסון משבר החוב באירופה. "עלינו לאחד את גוש האירו ולהבטיח מדיניות מוניטארית אחידה", כתב.