אלביט הדמיה מסכמת את הרבעון עם הפסד של 132 מיליון ש'

ברבעון המקביל אשתקד דיווחה החברה על רווח של 14 מיליון שקל ■ בשורה העליונה הכנסות החברה ירדו ל-231 מיליון שקל ■ קופת המזומנים גדלה ל-1.5 מיליארד שקל

חברת אלביט הדמיה בשליטתו של איש העסקים מוטי זיסר מסכמת הערב (ה') את הרבעון השני של 2012 עם הפסד של 132 מיליון שקל לעומת רווח של 14 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

החברה מסכמת את הרבעון גם עם ירידה בהכנסות, שהסתכמו ב-231 מיליון שקל, לעומת 241 מיליון שקל ברבעון הקודם.

מהדוחות עולה כי זיסר ממשיך באסטרטגיית מימוש הנכסים כדי לאושש את החברה ולהגדיל את קופת המזומנים שלה. בשל אסטרטגיה זו, יתרות המזומנים של החברה גדלו ל-1.5 מיליארד שקל, לעומת 600 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול זה נובע, כאמור, ממכירת 47 מתוך 49 נכסי נדל"ן מניב בארה"ב וממכירת מלונות הקבוצה בהולנד.

עוד עולה מהדוחות, כי חל גידול בהכנסות ממרכזים מסחריים, בעיקר הודות לפתיחתם של 3 מרכזים מסחריים וכן מכירת שטחי משרדים בהודו ע"י חברת הבת, פלאזה סנטרס, שהסתכמו ברבעון השני ב-59 מיליון שקל, לעומת 27 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

עם זאת, ראוי לציון כי חל קיטון מהותי בהכנסות מהפעלת בתי מלון וניהולם, שהסתכמו ב-55 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. יש לציין, כי הקיטון בהכנסות נובע ממכירת מלונות הקבוצה בהולנד בחודש מרץ 2012.

נזכיר כי בתחילת החודש התקשרה החברה עם מוסד פיננסי בינלאומי, כדי לקבל מימון בסך של 37.5 מיליון שקל המובטח בתיק אגרות חוב בסך של כ-75 מיליון שקל.