מתווה נוסף להסדר בדלק נדל"ן: תשלום במזומן של 750 מ' ש'

לפי המתווה החדש: הסדרה הלוחמנית ביותר מסכימה למחוק 2.15 מיליארד שקל - החוב לשלוש סדרות האג"ח ובמקום זה לקבל תשלום מיידי במזומן של 100 מיליון שקל והיתרה (650 מיליון שקל) תיפרס על פני 6 שנים

שלושה ימים לפני כניסת פירוק דלק נדל"ן לתוקף, הגיעה הנהלת החברה, שבשליטת יצחק תשובה, להסכמות עם נציגות אג"ח כ"ה. הבסיס להסדר החדש תשלום במזומן של 750 מיליון שקל.

הסדרה הלוחמנית ביותר מסכימה למחוק 2.15 מיליארד שקל - החוב לשלוש סדרות האג"ח ובמקום זה לקבל תשלום מיידי במזומן של 100 מיליון שקל והיתרה (650 מיליון שקל) תיפרס על פני 6 שנים - תשלום של כ-93 מיליון שקל בשנה בריבית של 6% בשנה.

תשובה יעניק למחזיקי האג"ח בטחונות של 650 מיליון שקל ברמה של שעבוד ראשון: 250 מיליון שקל על בתי מלון בישראל הנמצאים בבעלותו הפרטית ועוד 400 מיליון שקל שעבוד על מניות קבוצת דלק.

שני נכסים אליו משועבדים היום לבנקים ובכלל לא ברור איך יצליח תשובה להסיר את השעבודים או להנחית אותם לחוב למחזיקי האג"ח.

עו"דגיא גיסין והיועץ הכלכלי אדוארד קלר,המייצגים את סדרה כ'ה, השיגו גם אופציה לאפסייד של 80 מיליון שקל נוספים במידה ששווי דלק נדל"ן יעלה מעל שווי מסוים שיקבע בעוד 7 שנים.

מנכ"ל דלק נדל"ן ערן מיטל ונציגי תשובה ניהלו את המו"מ עם אג"ח כ"ה היום במשרדי החברה ברמת גן. כעת מנסה נציגות אג"ח כ"ה לשכנע את נציגויות ד' ו-ה' להסכים למתווה, אך זה לא קל בגלל התנגדויות שונות של הראל ומנורה-מבטחים.

נזכיר שההצעה להסדר חוב שנציגות אג"ח ה' הגיעה אליה עם החברה לא עברה בהצבעה של כלל מחזיקי האג"ח. אם המוסדיים ועוה"ד לא יניחו את האגו בצד ויגיעו לפשרה עד יום א', צפויה השופטת ורדה אלשיך להורות על פירוק החברה.