הטוטו אישר: חסות לליגת הכדורסל תמורת 9 מיליון שקל

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", הפיס מפנה מקום לטובת הווינר שחוזר אחרי שנתיים ■ אושרה הארכת כהונת צחי פישביין כיו"ר הטוטו ב-3 שנים נוספות

בתום שנתיים של הפסקה, חוזר הטוטו-ווינר להיות הספונסר הראשי של ליגת העל בכדורסל. בסוף השבוע אישר דירקטוריון הטוטו את ההסכם במסגרתו תיקרא הליגה בעונת 2012/13 "ליגת ווינר". הידיעה על ההסכם המתגבש בין הצדדים פורסמה לראשונה ב"גלובס".

במסגרת ההסכם תקבל מינהלת הליגה בכדורסל מהטוטו סכום של 9 מיליון שקל בעונה הקרובה. עם זאת, בפועל הסכום יהיה נמוך יותר, מאחר שהמינהלת היא זו שתישא בכל עלויות ההפקה של השילוט ומיתוג האולמות. ההסכם הוא לעונה אחת, ובידי הטוטו תהיה אופציה להאריכו בשנתיים נוספות.

ההחלטה של המינהלת לחזור לטוטו התקבלה כבר בתחילת הקיץ, אחרי שדירקטוריון מפעל הפיס החליט שלא להמשיך את ההתקשרות עם המינהלת, אחרי ששילם בעונה שעברה 13 מיליון שקל עבור חסות ראשית בתמורה למיתוג הליגה כ"ליגת לוטו".

אירוע הפתיחה הרשמי של הספונסר הרשמי ייערך בחודש אוקטובר עם חזרתו של "גביע ווינר".

בנוסף, אישר דירקטוריון הטוטו העלאה של הסכם החסות על הליגה בכדוריד, שתיקרא גם היא "ליגת ווינר", עבור סכום של 800 אלף שקל לעונת 2012/13. בעונה שעברה שילם הטוטו עבור החסות לכדוריד סכום של 700 אלף שקל. גם הסכם החסות של הטוטו עם איגוד הטניס צפוי להיות מאושר בקרוב עבור סכום של כמיליון שקל בשנה.

בתוך כך, חתמו היום (א') שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, ושר האוצר, יובל שטייניץ, על הארכת כהונתו של צחי פישביין לתפקיד יו"ר הטוטו ב-3 שנים נוספות.

במהלך כהונתו של פישביין, שנמצא בתפקיד מאז שנת 2009, הוא הוביל ביחד עם השרה שורה של מהלכים ושינויי חקיקה, כך למשל חקיקה המתירה הימורים על מירוצי סוסים, חקיקה המגדילה את כמות המשחקים בתוכניית הווינר וחקיקה המוסיפה ענפי ספורט חדשים לתוכנייה.

ב-3 השנים האחרונות גדלו הכנסות הטוטו, בראשות פישביין, מ-1.5 מיליארד שקל, ל-1.9 מיליארד שקל (הצפי לשנת 2012).