צפו: בר רפאלי משקיעה באפליקציית תשלום בסמארטפון

MyCheck הישראלית מאפשרת את תהליך התשלום המלא - רק באפליקציה ■ משפחת סבן, ורטהיימר, אלרואי ורפאלי השקיעו באפליקציה 1.7 מיליון דולר

הטרנד האחרון בעולם הסלולר המקומי הוא תשלום באמצעות הסמארטפון. בשוק קיימות שיטות שונות לביצוע הפעולה הזו, החל מחברת פנגו ועד מדבקות התשלום של חברות האשראי, כאשר סלקום ופרטנר מתכננות להיות שם בעתיד הקרוב.

אפליקציית MyCheck הישראלית, שסיימה היום (ב') שנה וחצי של פיילוט, מנסה גם היא לחדור לתחום הזה עם רצף משקיעים בעלי פרופיל גבוה. משפחת סבן, ורטהיימר, אלרואי וגם הדוגמנית בר רפאלי השקיעו 1.7 מיליון דולר באפליקציה.

הרעיון ב-MyCheck הוא שלא צריך שום שבב בסמארטפון והאפליקציה מאפשרת את כל תהליך התשלום. המשתמש המתחבר לאפליקציה, מקבל בכל פעם קוד רנדומלי בעל 4 ספרות, אותו הוא מציג במקום. מרגע זה יכול המשתמש להזמין ולראות בזמן אמת את מצב החשבון. כאשר המשתמש רוצה לעזוב את בית העסק בו הוא נמצא, הוא מבצע את התשלום כולל הטיפ ישירות מהאפליקציה.

הכנסת אמצעי התשלום באפליקציה מתנהלת ב-3 אופנים: הזנת כרטיס אשראי, חיבור חשבון PayPal והרשמה מהירה ללקוחות פנגו ללא צורך בפרטי האשראי.

"ההשקעה ב-MyCheck מתאימה לי מבחינה עסקית ומבחינה אישית", אומרת בר רפאלי, "האפליקציה היא כמו כפפה ליד. כל הפעילויות שלי נעשות בסמארטפון - מטוויטר, אינסטגרם ועד לשמירת קשר עם משפחתי וחברי ברחבי העולם. עכשיו גם חוויית התשלום שלי היא סלולרית", אמרה.

זהו לא הסטארט-אפ הראשון שרפאלי שותפה בו. לפני כשנה ייסדה ביחד עם דודי בלסר, בעברו דוגמן וכיום עורך דין ואיש עסקים, את Under.me, המעצבת ומוכרת פרטי הלבשה תחתונה באינטרנט.

Under.me גייסה מיליון דולר מיובל טל, מהאנג'ל ולשעבר מנכ"ל 888, גיגי לוי, ומבעלי חברת פוקס, יפתח ויזל. החברה מעצבת ומוכרת פרטי הלבשה תחתונה באינטרנט, כאשר רפאלי משמשת כפרזנטורית שלו. המוצרים מוגדרים כדגמי בייסיק שמתאימים לכולם. המטרה העיקרית של החברה היא ליצור בסיס לקוחות בעל מנוי חודשי.

MyCheck מאפשרת תשלום ברשת "קפה קפה", כאשר הלקוחות מרשמים למועדון ההטבות שלה באופן אוטומטי. כמו כן יש שיתוף-פעולה עם טמפו לכרטיס נאמנות בנקודות מכירה. למשל, בירת גולדסטאר מציע ללקוחות האפליקציה, בירה שישית מתנה בכל קנייה ובכל נקודות המכירה.

לשירות הצטרפו עוד עשרות בתי עסק עצמאיים ורשת תחנות הדלק - סונול, המאפשרת תשלום גם על הדלק וגם בחנויות הנוחות שלה. בניגוד לעמלה העומדת על 95 אג' שגובה MyCheck עבור רכישה בבתי-הקפה ובשאר בתי העסק, בסונול לא מתבצעת תוספת כזו לרכישה.

האפליקציה ניתנת להורדה למכשירי אייפון ואנדרואיד, כאשר בחברה שוקלים פיתוח גרסה גם לווינדוס פון. היא מושקת במקביל גם בלונדון ובניו-יורק.