הרוסים ניפצו את החלון: זניט רכשה את ויטסל והאלק ב-95 מיליון אירו

הקבוצה הרוסית, שנמצאת בבעלות גזפרום, רשמה רכש חסר תקדים; גם פ.ס.ז' ממשיכה להתחמש, עם רכישת גרגורי ואן דר ויל

הקבוצת הרוסית זניט סט. פטרסבורג רשמה היום (ב') שתי עסקאות חסרות תקדים בכדורגל העולמי, כשהוציאה כ-95 מיליון אירו על שני שחקנים: הראשון הוא האלק, החלוץ הברזילאי של פורטו, תמורתו שילמה זניט סביב 55 מיליון אירו; אליו הוסיפה את אקסל ויטסל, הקשר הבלגי ששיחק בבנפיקה ליסבון, עבור 40 מיליון אירו.

העסקאות התאפשרו לאור העובדה שחלון ההעברות ברוסיה ייסגר רק בליל חמישי הקרוב, לעומת החלון ברוב הליגות הבכירות באירופה, שנסגר כבר ביום שישי שעבר.

העברת הענק הופכת את האלק (26), ששמו הוזכר הקיץ גם כמועמד לצ'לסי האנגלית, לשחקן היקר ביותר שמחליף קבוצה בחלון ההעברות הנוכחי. הוא מקדים בכך את טיאגו סילבה, הבלם שנרכש על-ידי פ.ס.ז' הצרפתית ממילאן האיטלקית עבור כ-42 מיליון אירו. האלק הפך גם לשחקן היקר ביותר בתולדות הליגה הרוסית (לפני הקשר הפורטוגלי דאני, שנרכש על-ידי אותה זניט עבור 30 מיליון אירו ב-2008). זניט, אלופת רוסיה המכהנת, נמצאת בבעלות ענקית הגז גזפרום.

ויטסל (23) עבר רק בשנה שעברה לבנפיקה, שרכשה אותו מסטנדרד ליאז' עבור 9 מיליון אירו.

עסקה מעניינת נוספת שנסגרה היום בשוק: פ.ס.ז', הקבוצה הכי בזבזנית בחלון ההעברות של קיץ 2012, הוסיפה למאגר שלה גם את המגן ההולנדי גרגורי ואן דר ויל, שהצטרף מאייאקס עבור 6 מיליון אירו. המועדון ישלים בכך העברות בשווי כולל של 147 מיליון אירו בחלון הנוכחי, אחרי שמוקדם יותר הקיץ נחתו בעיר האורות זלאטן איברהימוביץ', לוקאס מורה, מרקו ורטי, אסקיאל לאבצי, וכאמור טיאגו סילבה. חלון ההעברות בצרפת ייסגר בליל שלישי.